BTEZ303 Web Tabanlı Programlama

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTEZ303
Ad Web Tabanlı Programlama
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OZAN ŞENKAL


Dersin Amacı

Bu dersin amacı; web programlama için kullanılan editörler, geliştirme ve düzenleme için kullanılan programlama dilleri, web sunucularının kurulumu, web protokolleri, web ortamında veritabanı bağlantıları ve sorgulamaları konularında temel bilgilerin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Programlama için kullanılan editörler ve program geliştirme ortamları; HTML5 ile sayfa tasarımı; biçimlendirmede stil sayfalarının kullanımı (CSS); dinamik sayfalar oluşturma (javascript); web sunucusu kurulumu; internet programlamada çerez kavramı ve kullanım alanları; internet üzerinden HTTP istek ve yanıtlarının gönderilmesi; internet üzerinden veritabanına bağlanma ve işlemler gerçekleştirme; veri tabanında bulunan bilgileri listeleme, sıralama, değiştirme; eğitim amaçlı dinamik bir internet uygulaması geliştirme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Turgay Tugay BİLGİN (Doç. Dr.). WEB Tabanlı Programlama, ISBN: 978-605-9594-15-8, Nisan 2017

Notlar

Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları/sunular


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Web programlama için kullanılan editör ve programlama dillerini bilir.
ÖÇ02 HTML5 ile web sayfası geliştirir ve CSS ile geliştirdiği web sayfasını biçimlendirir.
ÖÇ03 Javascript dili ile dinamik web sayfaları geliştirir.
ÖÇ04 HTTP ve diğer web protokollerini bilir ve kullanır.
ÖÇ05 Web ortamında bir veritabanına bağlanıp sorgu yapmasını bilir.
ÖÇ06 Eğitim amaçlı bir web uygulaması geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. 1
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır .
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir .
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Tanıtımı - Web Programlama Editörleri ve Web Programlama Dilleri İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Temel HTML5 Etiketleri - Liste Etiketleri - Sıralı, Sırasız ve İç İçe Liste Etiketleri İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama
3 HTML5 Tablolarla Çalışma - Tablo Etiketleri - Bağlantı Etiketleri - Bağlantı Listeleri İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama
4 HTML5 Resim, Ses ve Videolar ile Çalışma - Resim Etiketleri - Ses Etiketleri - Video Etiketleri İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Formlarla Çalışma - Form Etiketleri - Metin Alanları - Şifre Alanları - Çoklu Seçim Alanları - Çoktan Seçme Alanları - Düğmeler - HTML5 ile Gelen Yeni Form Elemanları İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 CSS ile Web Sayfalarını Biçimlendirme - Renkler İle Çalışma - Metinleri Biçimlendirme İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 CSS3 Seçiciler - Sınıf ve Style ile Çalışma - Bölme (div) ve Kapsam (span) ile Çalışma - CSS3 Yenilikleri İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav İlgili kısımları ders kitabından okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 CSS3 Seviyeleri - Stil Seviyelerinin Yönetimi - Stil Öncelikleri - Tarayıcı Uyumlarının Yönetimi - CSS Özel Efektleri - Resim, Metin ve Geçiş ve Dönüşüm Efektleri İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 CSS3 Seviyeleri - Stil Seviyelerinin Yönetimi - Stil Öncelikleri - Tarayıcı Uyumlarının Yönetimi - CSS Özel Efektleri - Resim, Metin ve Geçiş ve Dönüşüm Efektleri uygulaması İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 CSS3 ile Sayfa Yerleşimleri Yapılandırma İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 JavaScript ile İstemci Tarafı Programlama - Fonksiyonlar ve Olaylar Yazma - Düğme ve Metin Alanı Olayları İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 JavaScript Koşul İfadeleri - Döngüler - Diziler - Nesneler İle Çalışma - Canvas İle Çalışma İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Veri Tabanı İle Çalışma - Veritabanı Sorgulaması Yapma İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Eğitim Amaçlı Bir Web Uygulaması geliştirme İlgili kısımları ders kitabından okur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kısımları ders kitabından okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kısımları ders kitabından okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS