Genel Bilgi
Kod | BTEZ303 |
Ad | Web Tabanlı Programlama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OZAN ŞENKAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OZAN ŞENKAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; web programlama için kullanılan editörler, geliştirme ve düzenleme için kullanılan programlama dilleri, web sunucularının kurulumu, web protokolleri, web ortamında veritabanı bağlantıları ve sorgulamaları konularında temel bilgilerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Programlama için kullanılan editörler ve program geliştirme ortamları; HTML5 ile sayfa tasarımı; biçimlendirmede stil sayfalarının kullanımı (CSS); dinamik sayfalar oluşturma (javascript); web sunucusu kurulumu; internet programlamada çerez kavramı ve kullanım alanları; internet üzerinden HTTP istek ve yanıtlarının gönderilmesi; internet üzerinden veritabanına bağlanma ve işlemler gerçekleştirme; veri tabanında bulunan bilgileri listeleme, sıralama, değiştirme; eğitim amaçlı dinamik bir internet uygulaması geliştirme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Turgay Tugay BİLGİN (Doç. Dr.). WEB Tabanlı Programlama, ISBN: 978-605-9594-15-8, Nisan 2017
Notlar
Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları/sunular
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Web programlama için kullanılan editör ve programlama dillerini bilir. |
ÖÇ02 | HTML5 ile web sayfası geliştirir ve CSS ile geliştirdiği web sayfasını biçimlendirir. |
ÖÇ03 | Javascript dili ile dinamik web sayfaları geliştirir. |
ÖÇ04 | HTTP ve diğer web protokollerini bilir ve kullanır. |
ÖÇ05 | Web ortamında bir veritabanına bağlanıp sorgu yapmasını bilir. |
ÖÇ06 | Eğitim amaçlı bir web uygulaması geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır . | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı - Web Programlama Editörleri ve Web Programlama Dilleri | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Temel HTML5 Etiketleri - Liste Etiketleri - Sıralı, Sırasız ve İç İçe Liste Etiketleri | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama |
3 | HTML5 Tablolarla Çalışma - Tablo Etiketleri - Bağlantı Etiketleri - Bağlantı Listeleri | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama |
4 | HTML5 Resim, Ses ve Videolar ile Çalışma - Resim Etiketleri - Ses Etiketleri - Video Etiketleri | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Formlarla Çalışma - Form Etiketleri - Metin Alanları - Şifre Alanları - Çoklu Seçim Alanları - Çoktan Seçme Alanları - Düğmeler - HTML5 ile Gelen Yeni Form Elemanları | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | CSS ile Web Sayfalarını Biçimlendirme - Renkler İle Çalışma - Metinleri Biçimlendirme | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | CSS3 Seçiciler - Sınıf ve Style ile Çalışma - Bölme (div) ve Kapsam (span) ile Çalışma - CSS3 Yenilikleri | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | CSS3 Seviyeleri - Stil Seviyelerinin Yönetimi - Stil Öncelikleri - Tarayıcı Uyumlarının Yönetimi - CSS Özel Efektleri - Resim, Metin ve Geçiş ve Dönüşüm Efektleri | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | CSS3 Seviyeleri - Stil Seviyelerinin Yönetimi - Stil Öncelikleri - Tarayıcı Uyumlarının Yönetimi - CSS Özel Efektleri - Resim, Metin ve Geçiş ve Dönüşüm Efektleri uygulaması | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | CSS3 ile Sayfa Yerleşimleri Yapılandırma | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | JavaScript ile İstemci Tarafı Programlama - Fonksiyonlar ve Olaylar Yazma - Düğme ve Metin Alanı Olayları | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | JavaScript Koşul İfadeleri - Döngüler - Diziler - Nesneler İle Çalışma - Canvas İle Çalışma | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Veri Tabanı İle Çalışma - Veritabanı Sorgulaması Yapma | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Eğitim Amaçlı Bir Web Uygulaması geliştirme | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |