Genel Bilgi
Kod | BTEZ302 |
Ad | Bilgisayar Ağları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OZAN ŞENKAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OZAN ŞENKAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel bilgisayar ağ kavramlarını, ağ katmanlarının nasıl çalıştığını ve etkileşimini öğretmek
Dersin İçeriği
Bilgisayar ağ topolojileri ve tipleri; OSI Modeli ve ağ protokolleri; ağ bağlantı cihazları; aktif ve pasif cihazlar; LAN iletişim teknolojileri ve ağ işletim sistemleri; ağ üzerinde iletişimin sağlanması; ağ kurulumu ve yönetimi; ağ üzerinde verilen servisler ve hizmetler; örnek bir durum için farklı topolojileri içeren modeller geliştirme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bilgisayar Ağları ve İletişim, KUZU, ABDULLAH, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2009
Notlar
Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları/sunular
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar Ağ Katmanlarını tanır. |
ÖÇ02 | Bilgisayar Ağı uygulamasında karşılaşılan sorunları tanır ve çözer. |
ÖÇ03 | Ağ Protokolleri TCP ve IP için anlama becerilerini gösterir. |
ÖÇ04 | Cisco Packet Tracer programını öğrenir ve programı kullanarak ağları simüle eder. |
ÖÇ05 | Temel ağ yönetimi komutlarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır . | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar ağları, çeşitleri; bilgisayar ağ topolojileri(Temel bilgiler) | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bir ağ sisteminde kullanılabilecek cihazları tanıma ve çalışmasını anlama | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hangi tip ağlarda hangi cihazlar tercih edilmelidir, cihazların özellikleri | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ağ sistemlerindeki standart ve protokoller | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | OSI Modeli ve katmanlarını tanıma | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | OSI Modeli katman özellikleri ve Ağ cihazlarının modeldeki yeri | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bilgisayar ağ sistemlerindeki kablolama ve bağlantı yapıları,Kabloların uç bağlantısı | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | DNS İstemci/Sunucu Modeli, DNS Sunucu Hiyerarşisi, Bir İsmin Çözülmesi, E-Mail Transfer Protokolleri, File Transfer Protocol | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yerel ağlar ve özellikleri LAN,Yerel ağ uygulamaları | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
11 | Geniş Alan Ağları ve özellikleri-WAN, Kablosuz ağlar ve özellikleri | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Bilgisayar Ağlarında Anahtarlama Yöntemleri, Bilgisayar Ağlarında Yönlendirme Algoritmaları. | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | TCP/IP Referans Modeli, IP Adresleri, Özel IP Adresleri, Adres Çözümleme ve Adres Çözümleme Protokolü | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bir Ağ işletim sistemi kurulumu ve ağın yönetilmesi. | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Uzak bağlantılar ve ağ yönetim uygulamaları | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kısımları ders kitabından okur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |