Genel Bilgi
Kod | BTEZ304 |
Ad | Açık ve Uzaktan Öğrenme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere, uzaktan eğitime ilişkin kavram ve terminolojileri öğretme, uzaktan eğitimdeki öğrenci/içerik destek sistemlerini tanıtma, uzaktan eğitimde öğrenci ve öğretmenin rolünü gösterme ve uzaktan eğitim çalışmalarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye'de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Açık ve Uzaktan Öğrenme Editör: Erkan Tekinarslan , Melih Derya Gürer
Notlar
eden-online.org
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uzaktan Eğitimle ilgili tanımları açıklar |
ÖÇ02 | Uzaktan Eğitimin faydalarını ve sınırlılıklarını listeler |
ÖÇ03 | Uzaktan eğitim alan öğrenci özelliklerini listeler |
ÖÇ04 | Uzaktan Eğitim tasarım ekibini oluşturan kişilerin rollerini açıklar |
ÖÇ05 | Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojileri listeler |
ÖÇ06 | uzaktan eğitim veren güncel sanal okulları ve siteleri listeler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır . | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş,izlence , ders tanıtımı ve işlenişi hakkında bilgilendirme | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; , | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Türkiye'de uzaktan eğitimin gelişimi; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | kitlesel açık çevrimiçi dersler; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |