BTEZ402 Proje Geliştirme ve Yönetimi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTEZ402
Ad Proje Geliştirme ve Yönetimi
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN


Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilere proje geliştirme ve proje yönetme sürecine dair bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Proje ve bileşenlerine ilişkin kavramlar; projenin tanımı ve işlevi; proje döngüsü yönetimi; sorun analizi; proje konusunun seçimi; literatürün taranması; projenin amacı; projede kullanılacak yöntem; projenin özgün değeri; veri toplama araçları; proje iş ve zaman çizelgesi; proje yönetim yazılımları; projenin bütçesi; risk planları; projelerde yaygın etki; proje ekibi; çağrılı projeler; ulusal projeler (TÜBİTAK, DPT, Ulusal Kalkınma Ajansları, Bakanlıklar vb.); uluslararası projeler (AB vb.); özgün bir proje önerisi oluşturma.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Eğitimde Proje Geliştirme Ve Yönetme Murat Taşdan Halil İbrahim Kaya Eğitimde Proje Hazırlama Koray Kasapoğlu Dilşat Peker Ünal Hatice Çilsalar Sagnak

Notlar

Eğitimde Proje Geliştirme ve Yönetme, Murat Taşdan, H.Kaya, Pegem


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Proje fikri oluşturur
ÖÇ02 Proje ekibi ile ortak çalışır
ÖÇ03 Proje planı geliştirir
ÖÇ04 Zaman, maliyet, kaynak planlaması yapar
ÖÇ05 Risk ve değişim yönetimi yapar
ÖÇ06 Proje yönetim yazılımı kullanır
ÖÇ07 Proje öneri dosyası hazırlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır . 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir .
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Proje, Bilişim projesi, Eğitim projesi Proje çağrısı Ulusal projeler, uluslararası projeler dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Proje Yönetimi Yaşam Döngüsü Proje Yöneticisinin nitelikleri, görev ve sorumlulukları Proje ekibi dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Fikrin ortaya çıkışı, inovasyon türleri, problem tespiti (akıl haritası, balık kılçığı vb. aktiviteler) dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
4 Hedef nitelikleri (smart), projenin özgün değeri, yapılabilirliği, yaygın etkisi Gerekçe, amaç, hedefler, hedef kitle, çıktılar dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 İş ayrışım yapısı dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Zaman, maliyet, kaynak planlaması dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Proje yönetim yazılımı dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Varsayımlar, sınırlılıklar, Kalite yönetimi, dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
10 Risk yönetimi, değişim yönetimi dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Başarı kriterleri (kule çalışması vb. aktiviteler) dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Proje Kapanışı dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Proje ekiplerinin proje önerisi sunumları dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 proje önerisi değerlendirme dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 proje önerisinde kritik noktalar dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS