Genel Bilgi
Kod | BTEZ402 |
Ad | Proje Geliştirme ve Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilere proje geliştirme ve proje yönetme sürecine dair bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Proje ve bileşenlerine ilişkin kavramlar; projenin tanımı ve işlevi; proje döngüsü yönetimi; sorun analizi; proje konusunun seçimi; literatürün taranması; projenin amacı; projede kullanılacak yöntem; projenin özgün değeri; veri toplama araçları; proje iş ve zaman çizelgesi; proje yönetim yazılımları; projenin bütçesi; risk planları; projelerde yaygın etki; proje ekibi; çağrılı projeler; ulusal projeler (TÜBİTAK, DPT, Ulusal Kalkınma Ajansları, Bakanlıklar vb.); uluslararası projeler (AB vb.); özgün bir proje önerisi oluşturma.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Eğitimde Proje Geliştirme Ve Yönetme Murat Taşdan Halil İbrahim Kaya Eğitimde Proje Hazırlama Koray Kasapoğlu Dilşat Peker Ünal Hatice Çilsalar Sagnak
Notlar
Eğitimde Proje Geliştirme ve Yönetme, Murat Taşdan, H.Kaya, Pegem
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje fikri oluşturur |
ÖÇ02 | Proje ekibi ile ortak çalışır |
ÖÇ03 | Proje planı geliştirir |
ÖÇ04 | Zaman, maliyet, kaynak planlaması yapar |
ÖÇ05 | Risk ve değişim yönetimi yapar |
ÖÇ06 | Proje yönetim yazılımı kullanır |
ÖÇ07 | Proje öneri dosyası hazırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır . | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı Proje, Bilişim projesi, Eğitim projesi Proje çağrısı Ulusal projeler, uluslararası projeler | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Proje Yönetimi Yaşam Döngüsü Proje Yöneticisinin nitelikleri, görev ve sorumlulukları Proje ekibi | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Fikrin ortaya çıkışı, inovasyon türleri, problem tespiti (akıl haritası, balık kılçığı vb. aktiviteler) | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Hedef nitelikleri (smart), projenin özgün değeri, yapılabilirliği, yaygın etkisi Gerekçe, amaç, hedefler, hedef kitle, çıktılar | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | İş ayrışım yapısı | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Zaman, maliyet, kaynak planlaması | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Proje yönetim yazılımı | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Varsayımlar, sınırlılıklar, Kalite yönetimi, | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Risk yönetimi, değişim yönetimi | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Başarı kriterleri (kule çalışması vb. aktiviteler) | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Proje Kapanışı | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Proje ekiplerinin proje önerisi sunumları | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | proje önerisi değerlendirme | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | proje önerisinde kritik noktalar | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |