MMB102 Mühendisler İçin Matematik 2

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MMB102
Ad Mühendisler İçin Matematik 2
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Mehmet Emin ÇILGIN


Dersin Amacı

Bu ders ile türev ve integralin fiziksel ve matematiksel kullanımı öğretilmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu derste uzayda doğrular ve düzlemler, koordinat eksen dönüşümleri, fonksiyonlar ve türev uygulamaları anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Genel Matematik 2 - Mühendislik ve Fen Bilimleri İçin- Mahmut Koçak

Notlar

Mühendisler için Matematik Ders Notları (Ali Hamza TANRIKULU)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygular
ÖÇ02 Mühendislik problemlerini tanımlar
ÖÇ03 Mühendislik problemlerini formüle eder
ÖÇ04 Mühendislik problemlerini analiz eder
ÖÇ05 İntegral hesaplarının nasıl yapıldığını kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Belirli İntegral ve Uygulamaları (Alan) İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
2 İntegral Uygulamaları (Hacim, Yay Uzunluğu, Yüzey Alanı, Momentum...) İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
3 Kutupsal ve Parametrik Koordinat Sistemleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
4 Kutupsal Koordinat Sistemi (Alan , Yay Uzunluğu, Yüzey Alanı) İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
5 Genelleştirilmiş İntegraller İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
6 Vektörler, Matrisler İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
7 Determinantlar İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
9 Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümü İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
10 Homojen Lineer Denklem Sistemleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
11 Özdeğerler ve Özdeğer Vektörleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
12 Uzayda Doğrular ve Düzlemler İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
13 Koordinat Eksenlerin Dönüşümü İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
14 Çok Katlı İntegraller ve Kullanımları I İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
15 Çok Katlı İntegraller ve Kullanımları II İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 128
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,12
AKTS 5 AKTS