Genel Bilgi
Kod | MMB206 |
Ad | Termodinamik 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ARİF ÖZBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ARİF ÖZBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere, termodinamik özelliklerinin belirlenmesi ve soğutma hesaplamaları öğretilerek ilgili mühendislik sorunları çözmek için güç ve soğutucu çevrimlerini analizlerinin öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
bu derste güç çevrimleri, Soğutma çevrimleri, iklimlendirme yöntemleri anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yunus Çengel, Michael A. Boles, Mühendislik yaklaşımıyla termodinamik, 5. baskı
Notlar
Termodinamik - Prof.dr. Ali Pınarbaşı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kapalı ve açık sistemlerde entropi ve entropi dengesinin tanımını kavrar |
ÖÇ02 | Gazlı güç çevrimlerini tanımlar |
ÖÇ03 | Buharlı ve birleşik güç çevrimlerini açıklar |
ÖÇ04 | Buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimleri, soğutucu ve ısı pompalarını analiz eder |
ÖÇ05 | Gaz soğutma çevrimleri ve absorbsiyonlu soğutma çevrimlerini açıklar |
ÖÇ06 | İzantropik işlemleri sıralar |
ÖÇ07 | Otto, Dizel, Sterling çevrimlerini kavrar |
ÖÇ08 | Ericson ve Brayton çevrimlerini tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Entropinin tanımı, kapalı ve açık sistemlerde entropi dengesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | T ds ilişkisleri,saf maddelerde entropi değişimi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İzantropik işlemler | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tersinir sürekli akış işi, Kompresör işinin minimize edilmesi, sürekli akış cihazların izentropik verimliliği | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Termodinamik çevrimlerin sınıflandırılması, gazlı güç çevrimleri, hava-standart varsayımları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Otto, Dizel, Sterling çevrimleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ericson ve Brayton çevrimleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Turbojet, turbofan and turboprob motorlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Buhar ve birleştirilmiş güç çevrimleri, Rankine çevrimi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İdeal Rankine çevrimi ve ideal rejeneratif Rankine çevrimi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Soğutmaya giriş, ideal ve gerçek buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimleri, soğutucular, ısı pompası sistemleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yenilikçi buhar sıkıştırmalı soğutma sistemleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Gaz soğutma çevrimleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | absorbsiyonlu soğutma çevrimleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |