Genel Bilgi
Kod | MMB304 |
Ad | İmalat Yöntemleri 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi VELİ ÖZBOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi VELİ ÖZBOLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Talaşlı imalat ve ısıl birleştirme yöntemleri hakkında bilgi vermek; bu yöntemlerin temel prensiplerini, kullanılan donanımları ve uygulama alanlarını tanıtmak; bu usullere ait temel hesaplama bilgileri kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı öğrencilere talaşlı imalat yöntemleri, Kesme kuvvetleri, Enerji ve güç, Kesme sıvıları, Kesici takımlar, Kesici takım malzemeleri, Kesici takım geometrisi, Takım aşınması ve takım ömrü, Tornalama işlemleri, Vargel ve planya, Yüzey bitirme işlemleri, Frezeleme işlemleri, Kaynaklı birleştirme, Oksi-asetilen kaynak yöntemi, Örtülü elektrot ark kaynağı; elektrotlar, elektrot örtüleri, kaynak parametreleri, kaynak hataları, Gaz altı ark kaynak yöntemleri, Toz altı ark kaynak yöntemi, Elektrik direnç kaynağı, Diğer ısıl birleştirme yöntemleri, Lehimleme işlemlerini tanıtmaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Modern Talaşlı İmalat Yöntemleri-M. Cemal Çakır
Notlar
Malzeme ve İmalat İşlemleri-E. Paul Degarmo, J.Temple Black and Ronald A.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Talaşlı imalat konularına ilişkin esas ve ilkeleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Takım tezgahlarını sınıflanlandırabilir ve yapılabilecek işlemleri tanır. |
ÖÇ03 | Tornalama işlemlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Kullanılacak talaşlı imalat yöntemi ile ilgili çalışma parametrelerini seçer. |
ÖÇ05 | Talaşlı imalat yöntemleri ile ilgili bilgileri kullanabilme yeteneği kazanır |
ÖÇ06 | Yüzey bitirme işlemlerinin temel prensipleri, uygulama alanları ve işlem parametrelerinin etkisi konularında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Isıl yöntemlerinin temel prensiplerini kavrar ve uygulamaya bağlı olarak uygun ısıl birleştirme yöntemi seçer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Talaşlı imalat prosesleri; Giriş, Terminoloji ve Talaş Kaldırma Mekanizması | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
2 | Kesme Kuvvetleri, Kesme işlemlerinde Enerji ve Güç, Sıcaklık ve Kontrolü, Kesme Sıvıları | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
3 | Kesici Takımlar, Kesici Takım Malzemeleri | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Takım Geometrisi, Takım Aşınma Mekanizması, Takım Ömrü | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Tornalama, Borlama, Vargel ve Planyalama | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Frezeleme | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Proses Değişkenlerin Seçimi | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kaynak Prosesleri; Giriş, Isı Etkisi ve Distorsiyon, Kaynak Kabiliyeti | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Kaynağın Sınıflandırılması, Oksi-Gaz ergitme Kaynağı | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
11 | Elektrik Ark Kaynağı, Güç Kaynakları, Örtülü Elektrot Ark Kaynağı | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
12 | Gazaltı Kaynak Yöntemleri | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
13 | Elektrik Direnç Kaynağı | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Diğer Kaynak Yöntemleri,Kaynak Parametreleri, Kaynak Hataları | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
15 | Kaynak Ağzı Şekilleri ve Kaynaklı Bağlantılarda Standart Gösterim | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |