Genel Bilgi
Kod | MMS411 |
Ad | Güç Santralleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ARİF ÖZBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ARİF ÖZBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı enerjinin Biçimleri, Elektrik Enerjisi Üretimi, Elektrik Enerjisi Santral Çeşitleri, Güneş Enerjisi, Güneş Pili (Fotovoltaik) sistemleri, Aktif Sistemler kullanarak Isı Enerjisi Üretim,i Rüzgar Enerjisi ,Rüzgar Türbinleri,Su (Hidrolik-Hidroelektrik) Enerjisi, Türbinlerin Sınıflandırılması, Jeotermal Enerjiden Elektrik Üretimi,Dalga Enerjisi, Biyokütle, Hidrojen Enerji Sistemi, Termik Santrallerin Çalışma Yöntemi, Kazanlar ,Türbinler,Soğutma Kulesi ve Nükleer Santraller hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste enerjinin Biçimleri, Elektrik Enerjisi Üretimi, Elektrik Enerjisi Santral Çeşitleri, Güneş Enerjisi, Güneş Pili (Fotovoltaik) sistemleri, Aktif Sistemler kullanarak Isı Enerjisi Üretim,i Rüzgar Enerjisi ,Rüzgar Türbinleri,Su (Hidrolik-Hidroelektrik) Enerjisi, Türbinlerin Sınıflandırılması, Jeotermal Enerjiden Elektrik Üretimi,Dalga Enerjisi, Biyokütle, Hidrojen Enerji Sistemi, Termik Santrallerin Çalışma Yöntemi, Kazanlar ,Türbinler,Soğutma Kulesi ve Nükleer Santraller anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Power Plant Engineering, A.K.Raja, A.P. Srivastava, M.Dwivedi, 1st Edition, New Age International Publishers, 2006
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enerjinin Biçimlerini tanımlar |
ÖÇ02 | Elektrik Enerjisi Üretimini açıklar |
ÖÇ03 | Elektrik Enerjisi Santral Çeşitlerini ayırt eder |
ÖÇ04 | Güneş Enerjisini sınıflandırır |
ÖÇ05 | Güneş Pili (Fotovoltaik) sistemlerini gösterir |
ÖÇ06 | Aktif Sistemler kullanarak Isı Enerjisi Üretimini ayırt eder |
ÖÇ07 | Rüzgar Enerjisi, Rüzgar Türbinlerini açıklar |
ÖÇ08 | Su (Hidrolik-Hidroelektrik) Enerjisini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enerjinin Biçimleri, Elektrik Enerjisi Üretimi | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Yenilenebilir enerji kaynakları, Güneş Enerjisi | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Güneş Pili (Fotovoltaik) sistemleri, Aktif Sistemler kullanarak Isı Enerjisi Üretimi | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Rüzgar Enerjisi, Rüzgar Türbinleri | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Su (Hidrolik-Hidroelektrik) Enerjisi, Türbinlerin Sınıflandırılması | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Termik Santrallerin Çalışma Yöntemi | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Termik Santral Çevrimleri | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kömür Kazanlarının tanımı | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Kömür Kazanlarından elektrik üretimi | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
11 | Buhar Türbinlerinin tanımı | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
12 | Buhar Türbinlerinden elektrik üretimi | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
13 | Gaz Türbinleri | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Soğutma Kuleleri, Nükleer Santraller | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
15 | Final Sınavı | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |