Genel Bilgi
Kod | ELP156 |
Ad | Temel Elektronik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MUSTAFA DÜNDAR APUCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MUSTAFA DÜNDAR APUCU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrenci, elektronik devrelerinin temel elemanlarını tanıyacak ve devreler kurabilecek, giriş ve çıkış sinyallerini karşılaştırabilecektir.
Dersin İçeriği
Pasif devre elemanları, diyotlar, transistörler, opamp.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çözümlü Elektronik Devreler (Birsen Yayınevi, M. Sait Türköz)
Notlar
Temel Elektronik ders notları, Öğr.Gör. Mustafa Dündar APUCU.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Diyot karakteristiğini ve katalog bilgilerini açıklar. |
ÖÇ02 | Bir fazlı doğrultma, filtre ve regüle devrelerini kurar. |
ÖÇ03 | Transistörü anahtar elemanı olarak kullanır. |
ÖÇ04 | Transistörlü yükselteç devreleri kurar. |
ÖÇ05 | İşlemsel yükselteçli devreler kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel /mesleki orta öğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren mesleki kitaplar, dergiler, katalog vb. yayınlarla desteklenen bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel işlemleri ve devre çözümlemelerini yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi, sarım şekilleri ve devreye bağlantıları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otomatik kumanda sistemlerinin temel kavram ve elemanlarını bilir ve PLC sistemleri programlayabilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel elektrik büyüklüklerini ve kavramlarını bilir, DA devrelerinin analizini yapabilir ve devre teoremlerini çözümde kullanabilir, AA devre elemanlarını tanır ve çözümlemelerini yapabilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yarı iletkenler, diyotlar, transistor ve entegre devreler, pasif ve aktif devre elemanları, doğrultucular hakkında bilgi sahibi olur, güç elektroniğinin temellerini ve uygulama alanlarını bilir | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su temini, ısıtma, havalandırma, yıldırım, yangın ve güvenlik sistemlerini kavrayabilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektriksel birimler ve dönüşümlerini bilir ve basit problemleri çözebilir, elektrik ölçü aletlerinin yapısı, çalışma prensibi ve bağlantı şekillerini uygulamayla kavrayabilir | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstride kullanılan elektriksel cihazların montaj, bakım-onarım ve ölçümlerini yapabilir, elektrik motoru sarabilir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları ile elektrik devrelerini tasarlayıp, simüle eder, mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mantık devre temellerini bilir ve sayısal devre tasarımı yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Problemi tanımlama, deney ve tecrübe ile kavranan teoriyi uygulayarak problem çözebilir, elektrik alanında yeni teknolojileri takip eder ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel fizik kavramları ve mesleki malzemeler ile alçak ve yüksek gerilim şebekesi ve elemanları hakkında bilgi sahibi olur, mesleki standartları açıklayabilir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik teçhizatının imalatında kullanılan işlemleri kavrayabilir, kullanılan malzemelerin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrikle ilgili şema ve projeleri okur, çizer ve yorumlayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel ve Mesleki Yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar donanımları hakkında bilgi sahibi olur, temel ofis yazılımlarını bilir ve kullanabilir, sahip olduğu bilgi ve beceriyi bilgi teknolojilerinden de faydalanarak diğer bireylere veya çalışma arkadaşlarına sunabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gündelik ve mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanır, beraberinde çalıştığı personeller yanında halk ile de ilişki kuracak niteliklere sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektriğin üretilmesi, denetim altına alınması, nakledilmesi, dağıtımı, aynı zamanda; ısıtmada, aydınlatmada ve güç temininde kullanılması ile ilgili mesleki yetkinliklere sahip olur, elektrik tasarruf yöntemlerini bilir, enerji yönetimi yapabilir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili iş güvenliği, kalite güvence, çevre koruma bilgisine ve etik değerlere sahip olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pasif devre elemanları | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Atom bilgisi. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Diyotlar ve 1 fazlı doğrultma | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Filtre ve regülasyon. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Diyot türleri ve uygulamaları. 1 | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Diyot türleri ve uygulamaları. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Transistörlerin yapısı ve kutuplanması. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Transitörün anahtarlama elemanı olarak kullanılması. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Transistörlü yükselteç devreleri. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Alan etkili transistörlerin yapısı ve çalışması. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Alan etkili transistörlerle yapılan devreler. | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | İşlemsel yükselteçli devreler.1 | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | İşlemsel yükselteçli devreler.2 | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | İşlemsel yükselteçli devreler.3 | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |