Genel Bilgi
Kod | SHS142 |
Ad | Çiğneme Fizyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çiğneme ile ilgili tüm yapıları ,foksiyonları ve problemleri öğretmek
Dersin İçeriği
Çiğneme fizyolojisi giriş, çiğneme sinirleri, çiğneme kasları, oklüzyon, Temporomandibular eklem, kemik ,yutma, konuşma, osteopoz, ağız kuruluğu, tükrük kemik fizyolojisi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğr. Gör. Şenay Dağılgan ders notları. Oral Fizyoloji.Quıntessence Publıshıng
Notlar
Berak Ç. Yeğen. Yüksekokullar için Fizyoloji. Yüce Yayım Vander. İnsan Fizyolojisi.Güven Bilimsel Guyton ve Hall. Tıbbi Fizyoloji.Güneş Tıp Kitabevi Editör: Dr. Dt. Esra Bihter Gürler. Oral Fizyoloji.Quıntessence Publıshıng
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çiğneme ile ilgili kavramları öğretmek |
ÖÇ02 | Çiğneme sinirlerini öğretmek |
ÖÇ03 | Çiğneme ile ilgili kasları öğretmek |
ÖÇ04 | Isırma Kuvveti ve Oklüzyonu öğretmek |
ÖÇ05 | Kemik fizyolojisini öğretmek |
ÖÇ06 | Yutma işlevini anlatmak |
ÖÇ07 | Konuşma ile ilgili bilgileri vermek |
ÖÇ08 | Tükrük fizyolojisini anlatmak |
ÖÇ09 | Kalsiyum ve parathormon hakkında bilgi vermek |
ÖÇ10 | Ağız kuruluğu ile ilgili bilgi vermek |
ÖÇ11 | Diş gıcırdatma ile ilgili bilgi vermek |
ÖÇ12 | osteoporoz ile ilgili bilgi vermek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız bölgesine yapılan protetik ve ortodontik uygulamaların temel özelliklerini listeler. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Estetik fonasyon ve fonksiyonla ilgili özellikleri tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda kullanılan araç ve gereçleri tanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana özgü maddeler bilgisini tanımlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dişe takılacak restorasyonların nasıl hazırlanacağını açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapılacak restorasyonun laboratuvar aşamalarını listeler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak hastaya takılacak restorasyonu hazırlar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan alet, malzeme ve maddeleri kullanım yerine göre sıralar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi tarafından alınan ölçülerden model hazırlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırlanan modeler üzerinde; sabit ve hareketli bölümlü protezlerin şekillendirilmesini ve estetik görünüm vererek ağızda kullanılmaya uygun hale getirilmesini sağlar. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Obturatör, splint vs gibi apareyleri hazırlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekiminin uyguladığı tedavi süreci boyunca planladığı hareketli ortodontik apareyleri hazırlar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullandığı aletlerin bakımını ve basit onarımını yapar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, mesleki teknolojik gelişmeleri izler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çiğneme fizyolojisine giriş | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çiğneme Sinirleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çiğneme kasları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Temporomandibular eklem | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Isırma kuvveti ve oklüzyon | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kemik fizyolojisi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Osteoporoz | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kalsiyum ve PTH | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | D vitamini | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yutma | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Agız kuruluğu ve çürük oluşumu ve diş gıcırdatma | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tükrük sekresyonu | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Konuşma fizyolojisi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Final sınavı | Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |