Genel Bilgi
Kod | TS221 |
Ad | Tıbbi İstatistik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Kemal ARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Kemal ARSLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Veri toplamanın önemi, nasıl toplandığı, derlendiği ve hizmete sunulduğu konuları ana başlıklar halinde öğretilmesi amaçlanmıştır. Bu başlıklar altında verinin derleme ve özetleme aşamasında kullanılan istatistiksel yöntemler uygulamalarla anlatılarak öğrencinin bu beceriyi kazanması hedeflenmiştir. Bu programdan mezun olacak olan öğrencinin meslek hayatında karşısına çıkabilecek hastane hizmetlerinin değerlendirmesi için gerekli yöntemlerin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Verilerin Toplanması ve Düzenlemesi İle Ölçüm Ölçekleri, Veri Sunumu, Merkezi Eğilim ve Yer Ölçüleri, Değişkenlik Ölçüleri, Korelasyon, Sağlık alanında kullanılan bazı hız ve oranlar, Hastane hizmetlerinin değerlendirilmesiyle ilgili istatistiksel yöntemler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim üyesi ders notları
Notlar
Öğretim üyesi ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Veri toplamanın önemini kavrar |
ÖÇ02 | Verilerin nasıl toplanıp, düzenlendiğini bilir |
ÖÇ03 | Veri sunumunda kullanılacak tablo ve grafikleri yapar |
ÖÇ04 | Veri özetlemesinde veriye uygun özet ölçüleri belirler ve hesaplar |
ÖÇ05 | Korelasyon kavramını örnekler vererek açıklar |
ÖÇ06 | Hastane hizmetlerinin değerlendirmesinde kullanılan istatistikleri hesaplar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların çağdaş kullanımı hakkındaki temel bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi dokümanların toplanması ve analizi ile ilgili bilgileri tanımlar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanların anatomik, fizyolojik yapısını, tıbbi terminolojiyi, hastalık ve ameliyatların standart terminolojisini açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta dosyaları üzerinde ameliyatların ve hastalıkların uluslararası sınıflandırma ve kodlamasını listeler | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivleme ve indeksleme işlemlerinin esaslarını açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurum içi ve kurum dışı haberleşmeyle ilgili yazışma tekniklerini kullanabilme becerisi gösterir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta raporlarının hazırlanmasındaki temel kuralları açıklar." | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastanın sağlık kayıtlarını tutar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel tıbbi sekreterlik bilgi ve becerisine sahip olup, büro yönetimi işlemlerini yürütür | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta dosyalarının otomasyonu ve tıbbi dokümanların değerlendirilmesinde bilgi işlem teknolojisini kullanarak bilgisayarla yazışmaları yapar | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivler ve indeksler. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İstatistiki verileri kurallara uygun olarak kaydeder. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık bakım sistemindeki bireylerin en kaliteli hizmeti alabilmeleri için raporlandırma, sosyal güvence ile ilgili işlemleri bağımsız olarak yürütür | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki sorumlulukları çerçevesinde organizasyonu yapar, karar verir ve sorunları çözer | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde analiz eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hastayla ilgili verileri mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Meslektaşları, hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ortamında tutulan kayıtların güvenli şekilde saklanmasını sağlar, gerekiyorsa bu kayıtları yedekler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki teknolojik gelişmeleri takip eder ve kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Verilerin Toplanması | İlgili Kaynak kitaptan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Verilerin Toplanması ve Düzenlemesi İle Ölçüm Ölçekleri | İlgili Kaynak kitaptan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Veri Sunumu | İlgili Kaynak kitaptan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
4 | Veri Sunumu - Merkezi Eğilim ve Yer Ölçüleri | İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
5 | Merkezi Eğilim ve Yer Ölçüleri | İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
6 | Merkezi Eğilim ve Yer Ölçüleri 2 | İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Ara Sınav için tekrar | Problem çözme | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Değişkenlik Ölçüleri | İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | Değişkenlik Ölçüleri - Korelasyon | İlgili Kaynak kitaptan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Korelasyon | İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Sağlık alanında kullanılan bazı hız ve oranlar | İlgili Kaynak kitaptan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Hastane hizmetlerinin değerlendirilmesiyle ilgili istatistiksel yöntemler | İlgili Kaynak kitaptan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Hastane hizmetlerinin değerlendirilmesiyle ilgili istatistiksel yöntemler 2 | İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | Final için genel tekrar | Problem çözme | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |