TS260 Sağlık Kodlama Sistemleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TS260
Ad Sağlık Kodlama Sistemleri
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ERSİN NAZLICAN


Dersin Amacı

Sağlık kodlama sisteminin kullanımını ve özelliklerini öğrenmek

Dersin İçeriği

Dünyada ve ülkemizde kullanılan sağlık kodlama sistemi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders föyü Sunum slaytları

Notlar

Online kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sağlık kodlama sisteminin amaçlarını öğrenmek
ÖÇ02 Dünyada ve ülkemizde kullanılan sağlık kodlama sistemini öğrenmek
ÖÇ03 Kodlama sistemi içerisindeki işaretleri öğrenmek
ÖÇ04 Sık kullanılan ICD-10 kodlarını öğrenmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıbbi dokümanların çağdaş kullanımı hakkındaki temel bilgileri açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıbbi dokümanların toplanması ve analizi ile ilgili bilgileri tanımlar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsanların anatomik, fizyolojik yapısını, tıbbi terminolojiyi, hastalık ve ameliyatların standart terminolojisini açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hasta dosyaları üzerinde ameliyatların ve hastalıkların uluslararası sınıflandırma ve kodlamasını listeler 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivleme ve indeksleme işlemlerinin esaslarını açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kurum içi ve kurum dışı haberleşmeyle ilgili yazışma tekniklerini kullanabilme becerisi gösterir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hasta raporlarının hazırlanmasındaki temel kuralları açıklar." 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastanın sağlık kayıtlarını tutar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel tıbbi sekreterlik bilgi ve becerisine sahip olup, büro yönetimi işlemlerini yürütür
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hasta dosyalarının otomasyonu ve tıbbi dokümanların değerlendirilmesinde bilgi işlem teknolojisini kullanarak bilgisayarla yazışmaları yapar
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivler ve indeksler.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiki verileri kurallara uygun olarak kaydeder.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık bakım sistemindeki bireylerin en kaliteli hizmeti alabilmeleri için raporlandırma, sosyal güvence ile ilgili işlemleri bağımsız olarak yürütür
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki sorumlulukları çerçevesinde organizasyonu yapar, karar verir ve sorunları çözer
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde analiz eder
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hastayla ilgili verileri mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Meslektaşları, hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar ortamında tutulan kayıtların güvenli şekilde saklanmasını sağlar, gerekiyorsa bu kayıtları yedekler.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki teknolojik gelişmeleri takip eder ve kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sağlık kodlama sistemine giriş Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sağlık kodlama sistemine giriş II Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sağlık kodlama sistemine giriş III Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 ICD-10 özellikleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 ICD-10 özellikleri II Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 ICD-10 özellikleri III Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Soru Tartışma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 ICD-10 kullanım amaçları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 ICD-10 kullanım amaçları II Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 ICD-10 kullanım amaçları III Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Sık kullanılan ICD-10 kodları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sık kullanılan ICD-10 kodları II Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Sık kullanılan ICD-10 kodları III Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 ICD-10 içerisindeki işaretlerin anlamları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Final Sınavı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS