Genel Bilgi
Kod | SHS135 |
Ad | Üniversitelerde Yaşam Kültürü ve İletişim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı üniversiteyi tanımak, üniversitemizin olanaklarından yararlanmayı öğrenmek, üniversitemizin misyon, vizyon ve değerlerini benimsemek, bilimsel ve sosyal etkinliklerden nasıl yararlanılacağını öğrenmek.
Dersin İçeriği
Üniversiteyi tanımak, üniversitemizin olanaklarından yararlanmayı öğrenmek, üniversitemizin misyon, vizyon ve değerlerini benimsemek, bilimsel ve sosyal etkinliklerden nasıl yararlanılacağı hakkında bilgi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Üniversitelerde Yaşam Kültürü<br>Prof. Dr. Alaettin Sabancı<br>Yard. Doç. Dr. Veysel Polat<br>Yard. Doç. Dr. Fahri Kurtay<br>Ahmet Hamdi Hatipoğlu
Notlar
Power point presentation, Dijital kaynaklar, Ders kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üniversitemizle ilgili temel bilgileri edinir |
ÖÇ02 | Üniversitemizin misyon, vizyon, yaklaşım ve kurallarını öğrenir |
ÖÇ03 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak kendi haklarını ve üniversite olanaklarını kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Üniversite Organlarını öğrenir. |
ÖÇ05 | Ç.Ü.Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğini öğrenir. |
ÖÇ06 | Yaz Yarıyılı Öğrenimi, Yatay ve Dikey Geçişler hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ07 | Meslek Yüksekokulları Staj Yönergesi ve Staj Talimatını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üniversitede Yaşam | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Özgüven, Atılganlık ve Etkin Dinleme | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Üniversitemiz, Yüksekokulumuz | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yükseköğretimin Amacı ve Yükseköğretim Kurulu | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Üniversite Organları | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Öğretim Elemanları, Öğretim ve Öğrenciler | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ç.Ü.Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | ARA SINAV | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Sınavlar, Başarı Notları ve Not Ortalamaları | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Disiplin Cezaları, Disiplin Suçları | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Öğrenci Disiplin Soruşturmasının Yapılışı ve Uygulanması | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yaz Yarıyılı Öğrenimi, Yatay ve Dikey Geçişler | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yaz Yarıyılı Öğrenimi, Yatay ve Dikey Geçişler devam | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sağlık, Sosyal, Kültürel Faaliyetler ve Barınma | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Meslek Yüksekokulları Staj Yönergesi ve Staj Talimatı | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | FİNAL SINAVI | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | FİNAL | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |