SHS111 Halk Sağlığı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS111
Ad Halk Sağlığı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ERTAN KARA


Dersin Amacı

Ön lisans düzeyinde halk sağlığı ve koruyucu hekimlik bilgi ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmıştır

Dersin İçeriği

Sağlık hastalık halk sağlığı tanımları koruyucu hekimliğin özellikleri Halk sağlığının uğraş alanları Epidemiyoloji

Dersin Ön Koşulu

Dönem I öğrencisi olmak

Kaynaklar

Ders notu

Notlar

1-Fişek N.H.: Halk Sağlığına Giriş.H.Ü.WHO Hizmet Araştırma ve Araştırıcı Yetiştirme Merkezi Yayın No:2 Ankara 1983.<br>2- Dirican R. Toplum Hekimliği Dersleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 1990. <br>3-Öztek Z.: Temel Halk Sağlığı Hizmetleri .H.Ü. Tıp Fakültesi Halk Sağlığı ABD. Yayını No:86/33 Ankara 1996. <br>4-Güler Ç, Akın L. Halk Sağlığı (Temel Bilgiler I. Cilt) Hacettepe Ünv. Basımevi, Ankara 2012.<br>5-Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması 2008. T.C.Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı, Ankara, 2009.<br>6-WHO-Dünya Sağlık Raporu 2013. http://www.who.int/gho/publications (Erişim: 11.09.2014)<br>7-WHO-Dünya Sağlık Raporu 2014. http://www.who.int/gho/publications (Erişim: 06.07.2015)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sağlık ,hastalık, halk sağlığı tanımlarını bilir
ÖÇ02 Kültür ve sağlık kavramlarını bilir
ÖÇ03 Halk sağlığının uğraş alanları bilir
ÖÇ04 Sağlık hizmetlerini sınıflandırması
ÖÇ05 Koruyucu hekimliğin özellikleri
ÖÇ06 Hekimliğin tarihsel gelişimi
ÖÇ07 Çağdaş hekimlik görüşlerini bilir
ÖÇ08 Epidemiyoloji ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibidir
ÖÇ09 Vaka kontrol çalışmaları yapabilir
ÖÇ10 kesitsel çalışmaları yapar
ÖÇ11 tanımlayıcı ve kohort çalışmalarını bilir
ÖÇ12 sağlık ölçütleri hızlar ve oranlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sağlık hastalık halk sağlığı vb tanımları anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kültür ve sağlık kavramları anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Halk sağlığının uğraş alanları anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sağlık hizmetlerini sınıflandırması anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Koruyucu hekimliğin özellikleri anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Hekimliğin tarihsel gelişimi anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Çağdaş hekimlik görüşleri anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Epidemiyoloji ve uygulama alanları anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Vaka Kontrol çalışmaları anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 kesitsel çalışmalar anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 tanımlayıcı çalışmalar anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 kohort çalışmaları anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 deneysel çalışmalar anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 sağlık ölçütleri hızlar ve oranlar anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS