SHS215 Mesleki Yabancı Dil 1

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS215
Ad Mesleki Yabancı Dil 1
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN


Dersin Amacı

Mesleki yabancı dil kullanımı

Dersin İçeriği

Tıbbi terminoloji, temel dilbilgisi, yazılı ve sözlü iletişim çalışmaları

Dersin Ön Koşulu

Öğrencilerin A2 düzeyinde İngilizce bilgisine sahip olmaları beklenmektedir

Kaynaklar

Derlenmiş ders materyalleri

Notlar

Check-up- Coursebook for Health Schools (Dr. Nihal Akdere) ve internet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bölümle ilgili cümleleri ve sık kullanılan kelimeleri, terminolojiyi ve kalıpları anlayabilir
ÖÇ02 Karmaşık, tanıdık ve rutin durumlarda bilgi alışverişi yapabilir
ÖÇ03 Bölümle ilgili metinlerin ana fikirlerini anlayabilir
ÖÇ04 Bölümle ilgili konular üzerine metinler yazabilir
ÖÇ05 Bölümle ilgili konularla bağlantılı basit tasvirsel metinler yazabilir
ÖÇ06 Planlar ve fikirler üzerine açıklamalar ve sebep-sonuç çıkarımları yapabilir
ÖÇ07 Alanıyla ilgili basit diyaloglara girebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma/soru sorma/kendisiyle ilgili bilgi verme Derlenmiş ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Temel dilbilgisi ve sözcük çalışmaları (Tıbbi activiteler) Derlenmiş ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Basit cümle, cümlede ismin yapısı ve görevi Derlenmiş ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Sıfatlar, derecelendirilmesi, sağlık durumumuzu ifade eden sıfatlar Derlenmiş ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Zaman zarfları, soru sorma Derlenmiş ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Sayılabilen, sayılamayan isimler, öneri ve teklif cümleleri, bölümle ilgili kelimeler içeren kuma parçası çalışması Derlenmiş ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
7 Tıbbi araç ve gereçler, yer zarfları, okuma parçası Derlenmiş ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
8 Gelecek planlarımızı ifade edebilme, gelecek zaman bildiren zaman zarfları Derlenmiş ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
9 Çözüm ve öneri cümleleri, tavsiye veren kalıplar, zorunluluk bildiren yapılar. Okuma parçası. Sağlıklı Çözümler Derlenmiş ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
10 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
11 Bağlaçlar (ve, ama, bu yüzden, çünkü) Kaza ve yaralanmalar üzerine kelime çalışması Derlenmiş ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 How-adjecive sıfat ekli soru kalıpları, çeviri çalışması Derlenmiş ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Dış organlarımızla ilgili sözcük çalışması, sayılabilen ve sayılamayan isim belirteçleri Derlenmiş ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 To yapısıyla amaç bildirme Okuma parçası Derlenmiş ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel Tekrar Derlenmiş ders notları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS