YBP276 Sosyal Rehabilitasyon

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YBP276
Ad Sosyal Rehabilitasyon
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Hemşire HAMİDE ŞİŞMAN


Dersin Amacı

Sağlıklı yada hasta yaşlı bakımında çeşitli sosyal rehabilitasyon teknik ve ugulama becerilerinin kazandırılması

Dersin İçeriği

Sosyal Rehabilitasyon tanımı ve kapsamı Yaşlılarda sosyal rehabilitasyon Yaşlının sosyal yaşamını sürdürmede özgüvenini korumasını sağlama Yaşlıya günlük yaşam becerileri kazandırma Ev idaresi Özel ev egzersiz programları Hobi ve boş zamanlarını değerlendirme aktiviteleri Yaşlıların karşılaştıkları toplumsal sorunlar Yaşlıların karşılaştıkları ruhsal sorunlar. Yaşlıların gereksinimleri ve beklentileri Yaşlıların fiziksel ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik uygulamalar Yaşlılara yönelik hizmet modelleri Yaşlılarda sosyal hizmetler Yaşlılarda sosyal hizmetler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sevil t. Hüseyin ´Yaşlılığın Sosyal Anatomisi´ SABEV Yayınları NO:8 Mart 2005 Ankara<br>www.kaganyucel.com/ders-notlari

Notlar

Psikososyal Rehabilitasyon. Yaşlı Bakım Önlisans Programı. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal Rehabilitasyon tanımını ve kapsamını yapar
ÖÇ02 Yaşlının sosyal yaşamını sürdürmede özgüvenini korumasını sağlar
ÖÇ03 Yaşlılara yönelik günlük yaşam becerilerini bilir ve uygular.
ÖÇ04 Yaşlılara yönelik hobi ve boş zamanlarını değerlendirme aktivitelerini uyglar.
ÖÇ05 Yaşlılara yönelik özel ev egzersiz programlarını öğrenir ve uygular
ÖÇ06 Yaşlıların karşılaştığı toplumsal ve ruhsal sorunları öğrenir.
ÖÇ07 Yaşlılara yönelik hizmet modellerini ve sosyal hizmetleri öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Rehabilitasyon ve Sosyal Rehabilitasyonun tanımı ve kapsamı İlgili kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Yaşlılığın sosyal boyutu İlgili kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Yaşlının sosyal yaşamını sürdürmede özgüvenini korumasını sağlama İlgili kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Yaşlıya günlük yaşam becerileri kazandırma İlgili kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Yaşlı evi nasıl olmalı ve bir yaşlı evinin idaresi nasıl yapılır İlgili kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Yaşlıla yönelik özel ev egzersiz programları İlgili kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yaşlılara yönelik hobi ve boş zamanlarını değerlendirme faaliyetleri İlgili kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav İlgili kaynaklardan konunun araştırılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yaşlı için güvenli çevre hazırlama İlgili kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Bir grup yaşlının hayatını anlatan Buna-Vista social club filmini izlemek Film izleme ortamı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Filmin sosyal rehabilitasyon ilkeleri kapsanımda değerlendirme ve tartışmasını yapmak İlgili kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Avrupada yaşlıların durumunu ortaya koyan Arrugas adlı animasyon filmini izlemek. Film izleme ortamı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Arrugas filminin sosyal rehabilitasyon ilkeleri çerçevesinde genel değerlendirmesini yapmak İlgili kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Dünyadan yaşlılara yönelik sosyal rehabilitasyon proje örnekleri ve tartışmaları İlgili kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Türkiye'de yaşlılara yönelik sosyal rehabilitasyon proje örnekleri ve tartışmaları İlgili kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS