Genel Bilgi
Kod | YBP260 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Hemşire DUDU ALPTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Hemşire DUDU ALPTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yaşlı bireylerin bütüncül yaklaşımla bakımında, temel kavram ve ilkeleri açıklama ve bunlarla ilgili teknik ve yöntemler ile ilgili temel bilgileri kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Sağlıklı hastane ortamı, Yaşlılıkta işitme problemleri ve bakım uygulamaları, Yaşlılıkta görme problemleri ve bakım uygulamaları, Üriner ve Fekal İnkontinans, Yaşlılıkta iyatrojenik problemler, Kırılgan yaşlılık ve özellikleri, Yaşlılık döneminde yaşanan sorunlara yönelik seminer çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1-Arıoğlu S, Geriatri ve gerontoloji,nobel,2006 2-Gacar N,Adı Eylül Sağlık Bilimlerinde Yaşlılık,nobel tıp kitabevi,2009 3-Karadakovan A,Aslan F E,Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım,nobel kitabevi,2010 4-Sağlıklı hastane ortamı, Erişim;www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/EHSM/1207/unite03.pdf
Notlar
1-Karadakovan A,Aslan F E,Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım,nobel kitabevi,2010 2-Sağlıklı hastane ortamı, Erişim;www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/EHSM/1207/unite03.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlıklı hastane ortamının özelliklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Yaşlılıkta görülen işitme problemlerinde bakım uygulamalarını bilir. |
ÖÇ03 | Yaşlılıkta görülen görme problemlerinde bakım uygulamalarını açıklar. |
ÖÇ04 | Yaşlılıkta görülen üriner ve fekal inkontinans problemlerinde bakım uygulamalarını bilir. |
ÖÇ05 | Yaşlılıkta iyatrojenik problemleri ve kırılganlığı tanımlar, kırılgan yaşlıda temel sağlık sorunlarını listeler. |
ÖÇ06 | Seminer sunumlarını hazırlar ve yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlıklı hastane ortamı | Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Yaşlılıkta işitme problemleri ve bakım uygulamaları | Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Yaşlılıkta görme problemleri ve bakım uygulamaları konu devamı | Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yaşlılıkta üriner ve fekal inkontinans problemleri ve bakım uygulamaları | Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Yaşlılıkta iyatrojenik problemler | Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kırılgan yaşlılık ve özellikleri | Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yaşlılık döneminde yaşanan sorunlara yönelik seminer çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Seminer Çalışması | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Seminer Çalışması konu devamı | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Seminer Çalışması konu devamı 1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Seminer Çalışması konu devamı 2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Seminer Çalışması konu devamı 3 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Seminer Çalışması konu devamı 4 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Seminer Çalışması konu devamı 5 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |