YBP260 Seminer

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YBP260
Ad Seminer
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Hemşire DUDU ALPTEKİN
Dersin Öğretim Elemanı Hemşire DUDU ALPTEKİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yaşlı bireylerin bütüncül yaklaşımla bakımında, temel kavram ve ilkeleri açıklama ve bunlarla ilgili teknik ve yöntemler ile ilgili temel bilgileri kazanmaktır.

Dersin İçeriği

Sağlıklı hastane ortamı, Yaşlılıkta işitme problemleri ve bakım uygulamaları, Yaşlılıkta görme problemleri ve bakım uygulamaları, Üriner ve Fekal İnkontinans, Yaşlılıkta iyatrojenik problemler, Kırılgan yaşlılık ve özellikleri, Yaşlılık döneminde yaşanan sorunlara yönelik seminer çalışmaları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1-Arıoğlu S, Geriatri ve gerontoloji,nobel,2006 2-Gacar N,Adı Eylül Sağlık Bilimlerinde Yaşlılık,nobel tıp kitabevi,2009 3-Karadakovan A,Aslan F E,Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım,nobel kitabevi,2010 4-Sağlıklı hastane ortamı, Erişim;www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/EHSM/1207/unite03.pdf

Notlar

1-Karadakovan A,Aslan F E,Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım,nobel kitabevi,2010 2-Sağlıklı hastane ortamı, Erişim;www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/EHSM/1207/unite03.pdf


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sağlıklı hastane ortamının özelliklerini açıklar.
ÖÇ02 Yaşlılıkta görülen işitme problemlerinde bakım uygulamalarını bilir.
ÖÇ03 Yaşlılıkta görülen görme problemlerinde bakım uygulamalarını açıklar.
ÖÇ04 Yaşlılıkta görülen üriner ve fekal inkontinans problemlerinde bakım uygulamalarını bilir.
ÖÇ05 Yaşlılıkta iyatrojenik problemleri ve kırılganlığı tanımlar, kırılgan yaşlıda temel sağlık sorunlarını listeler.
ÖÇ06 Seminer sunumlarını hazırlar ve yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sağlıklı hastane ortamı Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Yaşlılıkta işitme problemleri ve bakım uygulamaları Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Yaşlılıkta görme problemleri ve bakım uygulamaları konu devamı Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Yaşlılıkta üriner ve fekal inkontinans problemleri ve bakım uygulamaları Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Yaşlılıkta iyatrojenik problemler Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kırılgan yaşlılık ve özellikleri Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Yaşlılık döneminde yaşanan sorunlara yönelik seminer çalışmaları Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Grup Çalışması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Seminer Çalışması Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Seminer Çalışması konu devamı Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Seminer Çalışması konu devamı 1 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Seminer Çalışması konu devamı 2 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Seminer Çalışması konu devamı 3 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Seminer Çalışması konu devamı 4 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Seminer Çalışması konu devamı 5 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.11.2022 02:14