Genel Bilgi
Kod | TRKZ203 |
Ad | Türk Halk Edebiyatı 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türk Halk Edebiyatının temelkavramlarının ve türlerinin tanıtılmasını sağlamak
Dersin İçeriği
Türk Edebiyatının kolları, halk edebiyatının bölümleri, halk edebiyatının kaynakları, Genel çizgileriyle halk edebiyatı, Anonim halk edebiyatı ve tasavvuf edebiyatı, Aşık edebiyatı, Türk halk bilimi, tarihçesi, diğer dallarla ilişkileri, Türk halk biliminde alan araştırması yöntemi, Türk halk edebiyatında biçim, tür, içerik, Mani türünün tanıtılması, Koşma türünün tanıtılması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Erman Artun, Halk Edebiyatına Giriş
Notlar
Türk Halk Edebiyatı El Kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halk edebiyatının doğuşu ve yayılma sahaları hakkında bilgi verebilir. |
ÖÇ02 | Halk edebiyatının dönemleri hakkında bilgi verebilir. |
ÖÇ03 | Halk edebiyatının biçim özellikleri hakkında genel bilgiler verebilir. |
ÖÇ04 | Halk edebiyatının içerik özellikleri hakkında genel bilgiler verebilir. |
ÖÇ05 | Halk edebiyatının manzum türleri hakkında genel bilgiler verebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyatın temel kavramlarını, Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini bilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle bilir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe öğretimi ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini, Türkçenin tarihî gelişimini ve bu gelişime bağlı olarak yaşanan değişimleri inceler. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken, söz dizimi vb.) tüm alanlarıyla ayırt eder. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencinin gereksinimine uygun Türkçeye ilişkin materyal geliştirir ve etkinlik tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme, konuşma) geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe dersi öğretim programlarını ve Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ana dili Türkçe olanlara, yabancılara, Türk soylulara ve iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arap alfabesiyle yazılı Türkçe metinleri okur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Soyut işlemler dönemine geçiş yapmış öğrencilerin dil öğrenme durumlarını ve okudukları kaynakları değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi sözlü ve yazılı iletişimde iyi ve doğru olarak kullanır. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinleri Türk ve dünya edebiyatı ürünlerinden seçer. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dilde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. | |
PÖÇ21 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe öğretimiyle ilgili sorunları tanımlar, olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ22 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin dil kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygulamalarda, bireysel ve grup çalışmalarında, karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Edebiyat nedir Türk Edebiyatının kolları, halk edebiyatının bölümleri, halk edebiyatının kaynakları. | Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Kitabevi, 2013. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Genel çizgileriyle halk edebiyatı I | Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Kitabevi, 2013. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Anonim halk edebiyatı ve tasavvuf edebiyatı | Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Kitabevi, 2013. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Genel çizgileriyle halk edebiyatı II | Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Kitabevi, 2013. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Türk halk bilimi, tarihçesi, diğer dallarla ilişkileri. | Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Kitabevi, 2013. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Türk halk biliminde alan araştırması yöntemi. | Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Kitabevi, 2013. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Türk halk edebiyatında biçim, tür, içerik I | Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Kitabevi, 2013. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türk halk edebiyatında biçim, tür, içerik II | Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Kitabevi, 2013. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Mani türünün tanıtılması. | Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Kitabevi, 2013. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Mani türüyle ilgili örnek şiirlerin açıklanması. | Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Kitabevi, 2013. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Koşma türünün tanıtılması. | Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Kitabevi, 2013. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Koşma türüyle ilgili örnek şiirlerin açıklanması. | Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Kitabevi, 2013. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Genel tekrar I | Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Kitabevi, 2013. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Genel tekrar II | Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Kitabevi, 2013. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |