TRKZ207 Yeni Türk Edebiyatı 1

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TRKZ207
Ad Yeni Türk Edebiyatı 1
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ


Dersin Amacı

Batı edebiyatı etkisindeki Türk edebiyatının gelişimini göstermek. Türk edebiyatının önemli eserlerinden okumalar yaparak analiz yapmak.

Dersin İçeriği

Tanzimattan Cumhuriyet dönemine kadar Türk edebiyatında akımlar ve topluluklar tanıtılır ve örnek eser okumaları yapılır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı

Notlar

Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tanzimat Dönemi edebiyatının özelliklerini sıralayabilir.
ÖÇ02 Tanzimat Dönemi sanatçılarını bilir.
ÖÇ03 Tanzimat Döneminin öncü eserlerini okumanın önemini kavrar.
ÖÇ04 Serveti Fünun edebiyatının genel özelliklerini sıralayabilir.
ÖÇ05 Serveti Fünun Dönemi sanatçılarını bilir.
ÖÇ06 Serveti Fünun Döneminin öncü eserlerini okumanın önemini kavrar.
ÖÇ07 Milli Edebiyat Dönemi sanatçılarını bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyatın temel kavramlarını, Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini bilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle bilir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe öğretimi ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini, Türkçenin tarihî gelişimini ve bu gelişime bağlı olarak yaşanan değişimleri inceler. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken, söz dizimi vb.) tüm alanlarıyla ayırt eder.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencinin gereksinimine uygun Türkçeye ilişkin materyal geliştirir ve etkinlik tasarlar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme, konuşma) geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe dersi öğretim programlarını ve Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ana dili Türkçe olanlara, yabancılara, Türk soylulara ve iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arap alfabesiyle yazılı Türkçe metinleri okur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Soyut işlemler dönemine geçiş yapmış öğrencilerin dil öğrenme durumlarını ve okudukları kaynakları değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi sözlü ve yazılı iletişimde iyi ve doğru olarak kullanır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir.
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinleri Türk ve dünya edebiyatı ürünlerinden seçer. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dilde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
PÖÇ21 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe öğretimiyle ilgili sorunları tanımlar, olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ22 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin dil kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ23 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygulamalarda, bireysel ve grup çalışmalarında, karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanzimat Edebiyatı Dersin tanıtımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Şinasi, Şair Evlenmesi Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Namık Kemal-İntibah, Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
4 Ziya Paşa, Şemsettin Sami Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Ahmet Mithat Efendi Felatun Bey ile Rakım Efendi, Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Recaizade Mahmut Ekrem Araba Sevdası Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Abdülhak Hamid Tarhan Finten Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Servet-i Fünun Tevfik Fikret Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Halit Ziya Uşaklıgil - Mai ve Siyah II Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 FECR-İ ATİ AHMET HAŞİM Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Milli Edebiyat Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 Milli Edebiyat II Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU Yaban Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
15 HALİDE EDİP ADIVAR I (Ateşten Gömlek) Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS