Genel Bilgi
Kod | TRKZ207 |
Ad | Yeni Türk Edebiyatı 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Batı edebiyatı etkisindeki Türk edebiyatının gelişimini göstermek. Türk edebiyatının önemli eserlerinden okumalar yaparak analiz yapmak.
Dersin İçeriği
Tanzimattan Cumhuriyet dönemine kadar Türk edebiyatında akımlar ve topluluklar tanıtılır ve örnek eser okumaları yapılır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı
Notlar
Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tanzimat Dönemi edebiyatının özelliklerini sıralayabilir. |
ÖÇ02 | Tanzimat Dönemi sanatçılarını bilir. |
ÖÇ03 | Tanzimat Döneminin öncü eserlerini okumanın önemini kavrar. |
ÖÇ04 | Serveti Fünun edebiyatının genel özelliklerini sıralayabilir. |
ÖÇ05 | Serveti Fünun Dönemi sanatçılarını bilir. |
ÖÇ06 | Serveti Fünun Döneminin öncü eserlerini okumanın önemini kavrar. |
ÖÇ07 | Milli Edebiyat Dönemi sanatçılarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyatın temel kavramlarını, Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini bilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle bilir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe öğretimi ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini, Türkçenin tarihî gelişimini ve bu gelişime bağlı olarak yaşanan değişimleri inceler. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken, söz dizimi vb.) tüm alanlarıyla ayırt eder. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencinin gereksinimine uygun Türkçeye ilişkin materyal geliştirir ve etkinlik tasarlar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme, konuşma) geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe dersi öğretim programlarını ve Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ana dili Türkçe olanlara, yabancılara, Türk soylulara ve iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arap alfabesiyle yazılı Türkçe metinleri okur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Soyut işlemler dönemine geçiş yapmış öğrencilerin dil öğrenme durumlarını ve okudukları kaynakları değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi sözlü ve yazılı iletişimde iyi ve doğru olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinleri Türk ve dünya edebiyatı ürünlerinden seçer. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dilde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. | |
PÖÇ21 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe öğretimiyle ilgili sorunları tanımlar, olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ22 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin dil kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygulamalarda, bireysel ve grup çalışmalarında, karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanzimat Edebiyatı | Dersin tanıtımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Şinasi, Şair Evlenmesi | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Namık Kemal-İntibah, | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
4 | Ziya Paşa, Şemsettin Sami Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ahmet Mithat Efendi Felatun Bey ile Rakım Efendi, | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Recaizade Mahmut Ekrem Araba Sevdası | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Abdülhak Hamid Tarhan Finten | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Servet-i Fünun Tevfik Fikret | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Halit Ziya Uşaklıgil - Mai ve Siyah II | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | FECR-İ ATİ AHMET HAŞİM | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Milli Edebiyat | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Milli Edebiyat II | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU Yaban | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | HALİDE EDİP ADIVAR I (Ateşten Gömlek) | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |