TRKZ208 Yeni Türk Edebiyatı 2

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TRKZ208
Ad Yeni Türk Edebiyatı 2
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatını, edebi toplulukları, sanatçıları ve önemli eserlerini öğrencilere tanıtıp onlarda metin çözümlemesi yoluyla edebi ve estetik bir zevk oluşturmak.

Dersin İçeriği

Cumhuriyet Döneminden günümüze kadar Türk Edebiyatını, edebi toplulukları, sanatçıları ve önemli eserlerini öğrencilere tanıtıp onlarda metin çözümlemesi yoluyla edebi ve estetik bir zevk oluşturmak.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı

Notlar

Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Milli Edebiyat Dönemi edebiyatının özelliklerini sıralayabilir
ÖÇ02 Cumhuriyet Dönemi sanatçılarını bilir.
ÖÇ03 Cumhuriyet Döneminin öncü eserlerini okumanın önemini kavrar.
ÖÇ04 Cumhuriyet edebiyatının genel özelliklerini sıralayabilir.
ÖÇ05 Modern Türk edebiyatı sanatçılarını sıralayabilir.
ÖÇ06 Modern Türk edebiyatının öncü eserlerini okumanın önemini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyatın temel kavramlarını, Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini bilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle bilir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe öğretimi ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini, Türkçenin tarihî gelişimini ve bu gelişime bağlı olarak yaşanan değişimleri inceler. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken, söz dizimi vb.) tüm alanlarıyla ayırt eder.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencinin gereksinimine uygun Türkçeye ilişkin materyal geliştirir ve etkinlik tasarlar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme, konuşma) geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe dersi öğretim programlarını ve Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ana dili Türkçe olanlara, yabancılara, Türk soylulara ve iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arap alfabesiyle yazılı Türkçe metinleri okur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Soyut işlemler dönemine geçiş yapmış öğrencilerin dil öğrenme durumlarını ve okudukları kaynakları değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi sözlü ve yazılı iletişimde iyi ve doğru olarak kullanır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir.
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinleri Türk ve dünya edebiyatı ürünlerinden seçer. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dilde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
PÖÇ21 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe öğretimiyle ilgili sorunları tanımlar, olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ22 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin dil kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ23 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygulamalarda, bireysel ve grup çalışmalarında, karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çağdaş Türk Edebiyatı genel özellikleri. Halide Edip- Ateşten Gömlek Dersin Tanıtımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Milli Edebiyat Dönemi Ömer Seyfettin Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Cumhuriyet Edebiyatı, Ömer Seyfettin Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Cumhuriyet Edebiyatı-Reşat Nuri, Çalıkuşu Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Cumhuriyet Edebiyatı-Ahmet Hamdi-Saatleri Ayarlama Enstitüsü Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Cumhuriyet Edebiyatı-Peyami Safa-Dokuzuncu Hariciye Koğuşu Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Cumhuriyet Edebiyatı-Halikarnas Balıkçısı-Aganta Burina Burinata Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Modern Turk edebiyatı-Haldun Taner-Sersem Kocanın Kurnaz Karısı Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Modern Turk edebiyatı-Birinci Yeni Şiiri-Orhan Veli Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Modern Turk edebiyatı-İkinci Yeni Şiiri Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Modern Turk edebiyatı-Saf Şiir Anlayışı Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
13 Modern Türk Edebiyatı I Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Modern Türk Edebiyatı II Yaşar Kemal, İnce Memed Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Modern Türk Edebiyatı III Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 04:16