Genel Bilgi
Kod | TRKZ402 |
Ad | Dünya Edebiyatı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dünya edebiyatı hakkında bilgi, önde gelen eserlerin tanıtımını yapmak, Türkçe eğitiminde dünya edebiyatı eserlerinin kullanımı hakkında öngörü geliştirmek.
Dersin İçeriği
Batı edebiyatının tarihi gelişimi, öncü yazar ve eserlerinin tanıtımını içerir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ali İhsan Kolcu, Batı Edebiyatı
Notlar
Ali İhsan Kolcu, Batı Edebiyatı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | DÜnya edebiyatının tarihçesini ana hatlarıyla bilir |
ÖÇ02 | 2. Dünya edebiyatının temel ilkelerini değerlendirebilir. |
ÖÇ03 | 3. Dünya edebiyatının öncü eserlerini tanır.. |
ÖÇ04 | 4. Dünya Edebiyatının önemli eserlerinden okumalar yapmanın gerekliliğini anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyatın temel kavramlarını, Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini bilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle bilir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe öğretimi ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini, Türkçenin tarihî gelişimini ve bu gelişime bağlı olarak yaşanan değişimleri inceler. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken, söz dizimi vb.) tüm alanlarıyla ayırt eder. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencinin gereksinimine uygun Türkçeye ilişkin materyal geliştirir ve etkinlik tasarlar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme, konuşma) geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe dersi öğretim programlarını ve Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ana dili Türkçe olanlara, yabancılara, Türk soylulara ve iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arap alfabesiyle yazılı Türkçe metinleri okur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Soyut işlemler dönemine geçiş yapmış öğrencilerin dil öğrenme durumlarını ve okudukları kaynakları değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi sözlü ve yazılı iletişimde iyi ve doğru olarak kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinleri Türk ve dünya edebiyatı ürünlerinden seçer. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dilde bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. | |
PÖÇ21 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe öğretimiyle ilgili sorunları tanımlar, olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ22 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin dil kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygulamalarda, bireysel ve grup çalışmalarında, karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünya destanları, İlkçağ medeniyetleri ve edebi kültürleri hakkında genel bilgi | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 2. Arap Edebiyatı, Bin Bir Gece Masalları | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 3. Fars Edebiyatı, Şehname | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 4. Yunan Edebiyatı, İlyada | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | 5. Yunan Edebiyatı 2, İlyada | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | .6. İtalyan Edebiyatı, İlahi Komedya | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | 7. Fransız Edebiyatı | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 8. Alman Edebiyatı, Genç Werther'in Acıları | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 9. İspanyol Edebiyatı, Don Kişot | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | .10. İngiliz Edebiyatı | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | 11. Amerikan Edebiyatı, Fareler ve İnsanlar | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | 12. Rus Edebiyatı, Suç ve Ceza | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | 13. Türk Dünyası Edebiyatlar I | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | 13. Türk Dünyası Edebiyatlar II | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |