Genel Bilgi
Kod | OMZ107 |
Ad | Mühendislik Kimyası |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurten ŞAHAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Nurten ŞAHAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere madde ve kimya ilişkisi ile kimyasal kanun ve kavramları öğretmek. Öğrencilere formül ve denklemlerle ilgili hesaplamaları öğretmek. Öğrencilere madde ve malzemenin yapısını ve yapısında meydana gelen değişimleri öğretmek. Öğrencilerin ihtiyacı olan çözeltileri hazırlayabilmelerini sağlamak ve çözeltilerin özelliklerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Maddeye giriş, Metrik sistem, Kimyasal hesaplamalar. Kimyasal denklemler ve mol ile kantitatif ilişkiler, Formüllerin elde edilmesi, Kimyasal denklemler. Gazlar (Boyles kanunu, Charles kanunu, İdeal gaz kanunu, Gazların kinetik teorisi, Gerçek gazlar. Katı kristaller, Metallerin kristal yapısı. Sıvılar ve çözeltiler. Kimyasal kinetiği ve kimyasal denge. Asitler ve bazlar Arrhenius kavramı, Hidroliz, İyonizasyonu su, pH, Asit-baz titrasyonları, Elektrokimya, Atomik yapı, Kimyasal bağlar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Genel Kimya; Ralph H. Petrucci (Yazar) , Palme Yayın evi
Notlar
Genel Kimya; Raymond Chang (Yazar ), Kenneth Goldsby (Yazar)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel kimya konularını kavrar |
ÖÇ02 | Temel bilgileri problem çözmede kullanır |
ÖÇ03 | Kimyanın temelini oluşturan maddeleri tanımlar. |
ÖÇ04 | Kimya bilimini günlük hayatında kullanır. |
ÖÇ05 | Modern kimya ve geleneksel kimya arasındaki farklılıkları ayırt eder. |
ÖÇ06 | Kimyasal tepkimelerin nasıl oluştuğunu çözer. |
ÖÇ07 | Kimya alanın otomotiv ile ilişkilendirilmesini yapar. |
ÖÇ08 | Kimyasal reaksiyonlar ve hesaplamalarını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinebilme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otomotiv Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği ve teknolojisindeki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda hem bireysel hem de ekip halinde etkin biçimde çalışabilme. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otomotiv Mühendisliği alanında yenilikçi fikirler üretip projelendirerek proje süreçlerini takip edebilme. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanabilme. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Otomotiv Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve kendini sürekli yenileyebilme. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanında en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilme; Otomotiv Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verebilme ve alabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, Otomotiv Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Otomotiv Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinme; Otomotiv Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanma. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinme; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Tanımlar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Madde ve Karışımlar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Fiziksel ve Kimyasal Özellikler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Atomlar, Moleküller ve iyonlar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Elementler ve periyodik tablo | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Atom numarası ve izotoplar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Moleküler kütle | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Moleküler ve Ampirik formüller | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | İnorganik bileşikler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Kimyasal denklemler ve reaksiyonlar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Derişim ve çözeltiler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Çözeltilerde Seyreltme | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Dilution and Solution | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Ders Özeti | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |