TE111 Türk Halk Edebiyatına Giriş

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE111
Ad Türk Halk Edebiyatına Giriş
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Esra TARHAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türk halk edebiyatının temel kavramlarını ve türlerini tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Türk halk edebiyatının gelişim süreci ve halk edebiyatı manzum-mensur türleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Yayınları, Adana.

Notlar

M. Öcal Oğuz, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Halk edebiyatının doğuşunu ve yayılma sahalarını açıklar.
ÖÇ02 Halk edebiyatının dönemlerini değerlendirir.
ÖÇ03 Halk edebiyatının biçim özelliklerini açıklar.
ÖÇ04 Halk edebiyatının içerik özelliklerini değerlendirir.
ÖÇ05 Halk edebiyatının manzum türlerini sınıflandırır.
ÖÇ06 Halk edebiyatının mensur türlerini sınıflandırır.
ÖÇ07 Halk biliminin gelişim sürecini açıklar.
ÖÇ08 Halk edebiyatının diğer türlerle ilişkisini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 3
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Halk edebiyatı kavramı ve edebi türlerin oluşumu Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Genel çizgileriyle halk edebiyatı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Anonim halk edebiyatı ve dini-tasavvufi halk edebiyatı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Aşıklık geleneği ve aşık edebiyatı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Türk halk bilimi, tarihçesi, diğer dallarla ilişkileri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Türk halk biliminde alan araştırması yöntemleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Türk halk edebiyatında biçim, içerik ve üslup 1 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türk halk edebiyatında biçim,içerik ve üslup 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Mani kavramı ve mani söyleme geleneği Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Mani türüyle ilgili örnek metinlerin açıklanması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Koşma kavramı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Koşma türüyle ilgili örnek şiirlerin açıklanması. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Uygulama (Metin Tahlili) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel tekrar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS