Genel Bilgi
| Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
| TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI PR. | |
| Kod | TE219 |
| Ad | Yeni Türk Edebiyatı III |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Servet-i Fünun dönemi, sanatçıları ve eserleri hakkında bilgi vermek ve değerlendirmelerde bulunmaktır.
Dersin İçeriği
Servet-i Fünun edebiyatını hazırlayan sosyal, kültürel ve siyasi etkenler hakkında bilgi, Servet-i Fünun döneminin edebi tartışmaları, Servet-i Fünun şiiri, Tevfik Fikret ve Servet-i Fünun şiiri, şiir tahlilleri, Cenap Şehabettin ve Servet-i Fünun şiiri, Türk şiirinin Batılılaşmasında Servet-i Fünun döneminin katkıları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tevfik Fikret- Şiirler Cenap Şehabettin- Şiirler
Notlar
Tevfik Fikret- Şiirler Cenap Şehabettin- Şiirler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Türk şiirinin tarihi seyri içinde Servet-i Fünun şiirinin yerini açıklar. |
| ÖÇ02 | Dönemin edebi tartışmalarını değerlendirir. |
| ÖÇ03 | Türk şiirinin Batılılaşma serüvenini açıklar. |
| ÖÇ04 | Tevfik Fikretin şiirlerini analiz eder. |
| ÖÇ05 | Cenap Şehabettinin şiirlerini analiz eder. |
| ÖÇ06 | Batı etkisiyle gelişen nazım türlerini ve şekillerini tanır. |
| ÖÇ07 | Servet-i Fünun şiirini diğer tarihi dönem şiirleriyle karşılaştırır. |
| ÖÇ08 | Şiir-resim ilişkisini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. | 3 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. | 3 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. | 3 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. | 4 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | 4 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 3 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | 3 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. | |
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. | 4 |
| PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | 3 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. | 4 |
| PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Servet-i Fünun edebiyatını hazırlayan sosyal, kültürel ve siyasi etkenler hakkında genel bilgi. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Servet-i Fünun döneminin edebi tartışmaları I | İlgili makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 3 | Servet-i Fünun döneminin edebi tartışmaları II | İlgili makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | Servet-i Fünun şiiri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | Tevfik Fikret ve Servet-i Fünun şiiri. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 6 | Uygulama I (Şiir tahlilleri I) | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 7 | Uygulama II (Şiir tahlilleri II) | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Uygulama III (Şiir tahlilleri III) | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | Uygulama IV (Şiir tahlilleri IV) | Hasan Akay, S.F. Şiir Estetiği, Kitabevi Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | Cenap Şehabettin ve Servet-i Fünun şiiri. | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 12 | Uygulama V (Şiir Tahlilleri V) | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 13 | Uygulama VI (Şiir Tahlilleri VI) | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 14 | Türk şiirinin Batılılaşmasında Servet-i Fünun döneminin katkıları I | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | Türk şiirinin Batılılaşmasında Servet-i Fünun döneminin katkıları II | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||