TE305 Aşık Edebiyatı I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE305
Ad Aşık Edebiyatı I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. REFİYE ŞENESEN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. REFİYE ŞENESEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı aşıklık geleneğini ve aşık edebiyatı metinlerini incelemektir.

Dersin İçeriği

Aşık edebiyatının oluşumu ve gelişim süreci ile yüzyıllara göre yetişen temsilcileri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Erman Artun, Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.

Notlar

Doğan Kaya, Aşık Edebiyatı Araştırmaları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Aşık kavramını ve aşıklık geleneğini açıklar.
ÖÇ02 Ozan-baksı geleneğini açıklar.
ÖÇ03 Aşık Edebiyatının oluşumunu açıklar.
ÖÇ04 Aşıkların yetişme sürecini açıklar.
ÖÇ05 Aşıklık geleneğinin yürütüldüğü ortamları değerlendirir.
ÖÇ06 Aşıklık geleneğini oluşturan sosyo-kültürel koşulları açıklar.
ÖÇ07 Aşıkların yetiştikleri sosyal çevreleri değerlendirir.
ÖÇ08 Aşık Edebiyatı metinlerini yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 3
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Aşıklık geleneği ve aşık edebiyatının oluşumu Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Aşık edebiyatını hazırlayan etmenler Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Aşıklık geleneği ve aşık edebiyatı çalışmaları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Anadoluda aşıklık geleneği ve aşık edebiyatının oluşumu ve gelişimi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Aşıklık geleneğinin kökeni ve oluşumuyla ilgili görüşler Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Aşıklık geleneğini oluşturan sosyo-kültürel koşullar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Aşıkların yetiştikleri sosyal çevreler Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Aşık edebiyatına bakışlar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Aşıklık geleneğinde aşıkların yetişmeleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Aşık edebiyatının kültür ortamları. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Aşık fasılları. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Aşık şiirinden örnekler 1 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Aşık şiirinden örnekler 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Uygulama (Aşık şiirinden örnekler 3) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.04.2023 01:24