Genel Bilgi
Kod | TE305 |
Ad | Aşık Edebiyatı I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. REFİYE ŞENESEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. REFİYE ŞENESEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı aşıklık geleneğini ve aşık edebiyatı metinlerini incelemektir.
Dersin İçeriği
Aşık edebiyatının oluşumu ve gelişim süreci ile yüzyıllara göre yetişen temsilcileri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Erman Artun, Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.
Notlar
Doğan Kaya, Aşık Edebiyatı Araştırmaları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aşık kavramını ve aşıklık geleneğini açıklar. |
ÖÇ02 | Ozan-baksı geleneğini açıklar. |
ÖÇ03 | Aşık Edebiyatının oluşumunu açıklar. |
ÖÇ04 | Aşıkların yetişme sürecini açıklar. |
ÖÇ05 | Aşıklık geleneğinin yürütüldüğü ortamları değerlendirir. |
ÖÇ06 | Aşıklık geleneğini oluşturan sosyo-kültürel koşulları açıklar. |
ÖÇ07 | Aşıkların yetiştikleri sosyal çevreleri değerlendirir. |
ÖÇ08 | Aşık Edebiyatı metinlerini yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aşıklık geleneği ve aşık edebiyatının oluşumu | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Aşık edebiyatını hazırlayan etmenler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Aşıklık geleneği ve aşık edebiyatı çalışmaları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Anadoluda aşıklık geleneği ve aşık edebiyatının oluşumu ve gelişimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Aşıklık geleneğinin kökeni ve oluşumuyla ilgili görüşler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Aşıklık geleneğini oluşturan sosyo-kültürel koşullar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Aşıkların yetiştikleri sosyal çevreler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Aşık edebiyatına bakışlar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Aşıklık geleneğinde aşıkların yetişmeleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Aşık edebiyatının kültür ortamları. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Aşık fasılları. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Aşık şiirinden örnekler 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Aşık şiirinden örnekler 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Uygulama (Aşık şiirinden örnekler 3) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |