Genel Bilgi
Kod | TE306 |
Ad | Aşık Edebiyatı II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. REFİYE ŞENESEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. REFİYE ŞENESEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı aşıklık geleneğini ve aşık edebiyatı metinlerini incelemektir.
Dersin İçeriği
Aşık edebiyatının oluşumu ve gelişim süreci ile yüzyıllara göre yetişen temsilcileri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Erman Artun, Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı, Karahan Yayınları, 2012.
Notlar
Doğan Kaya, Aşık Edebiyatı Araştırmaları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aşık edebiyatında biçim ve tür kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Aşık edebiyatı nazım biçimlerini değerlendirir. |
ÖÇ03 | Aşık edebiyatında heceli şekilleri açıklar. |
ÖÇ04 | Aşık edebiyatında aruzlu şekilleri açıklar. |
ÖÇ05 | Aşık edebiyatındaki üslup kavramını değerlendirir. |
ÖÇ06 | Aşık edebiyatının içeriğini açıklar. |
ÖÇ07 | Aşıklık geleneğini yüzyıllara göre analiz eder. |
ÖÇ08 | Aşıklık geleneğinin günümüzdeki durumunu değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aşık edebiyatında nazım biçimleri. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Aşık edebiyatında heceli şekiller. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Aşık edebiyatında aruzlu şekiller. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Aşık edebiyatında anlatım özellikleri. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Aşık edebiyatında anlatım şekilleri. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Aşık edebiyatında anlatım kalıpları. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Aşık edebiyatında anlam ve söz sanatlarıyla anlatım. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Aşık edebiyatında işlenen başlıca konu ve temalar. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Günümüzde Aşıklık geleneği. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | XVI. ve XVII. yüzyıl aşık edebiyatı. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | XVIII. ve XIX. yüzyıl aşık edebiyatı 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | XVIII. ve XIX. yüzyıl aşık edebiyatı 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | XX. yüzyıl aşık edebiyatı. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Uygulama (Metin Tahlili) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |