Genel Bilgi
Kod | TE320 |
Ad | Yeni Türk Edebiyatı VI |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Milli edebiyat döneminin siyasi sosyal ve kültürel özelliklerini tanıtmak nev-yunanilik ve nayilik hakkında bilgi vererek örnek metinler sunmak,milli edebiyat dönemi şair ve yazarlarını örnek metinlerden yola çıkarak tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Milli edebiyat dönemine kadar Türk Dilinin sadeleşme evreleri, Nev-yunanilik ve nayilik hakkında bilgi, .Beş hececiler hakkında bilgi, Halit Fahri Ozansoy başta olmak üzere dönemin şairleri hakkında bilgi, Ömer Seyfettinin hayatı ve edebi kişiliği bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kenan Akyüz- Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi Ömer seyfettin- Efruz Bey Halit Fahri Ozansoy- Şiirler Refik Halit Karay- Memleket Hikayeleri Enis Behiç Koryürek- Şiirler Yusuf Ziya Ortaç- Şiirler Yakup Kadri Karaosmanoğlu- Yaban
Notlar
Kenan Akyüz- Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi Ömer seyfettin- Efruz Bey Halit Fahri Ozansoy- Şiirler Refik Halit Karay- Memleket Hikayeleri Enis Behiç Koryürek- Şiirler Yusuf Ziya Ortaç- Şiirler Yakup Kadri Karaosmanoğlu- Yaban
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Milli edebiyat dönemine kadar Türk Dilinin sadeleşme evrelerini sınıflandırır. |
ÖÇ02 | Nev-yunanilik ve nayilik hakkında örnek metinleri analiz eder. |
ÖÇ03 | Beş hececiler hakkında bilgi sunar. |
ÖÇ04 | Halit Fahri Ozansoy başta olmak üzere dönemin şairleri hakkında bilgi sunar. |
ÖÇ05 | Ömer Seyfettinin hayatı ve edebi kişiliğine dair bilgi sunar. |
ÖÇ06 | Ömer Seyfettinin örnek eserlerini analiz eder. |
ÖÇ07 | Yakup Kadrinin hayatı ve edebi kişiliği hakkında bilgi sunar. |
ÖÇ08 | Örnek metin analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Milli Edebiyatın Yeni Lisan Anlayışına kadar Türkçenin Tarihsel Gelişimi. | Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Milli Edebiyat Dönemine Genel Bakış. | Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Nayilik- Nevyunanilik hareketleri. | Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yeni Lisan, Türkçülüğün Esasları ( Lisan-ı Türkçülük). | Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Uygulama (Halit Fahri Ozansoy: Şiirlerinden Çözümlemeler) | Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Ömer Seyfettin: Efruz Bey. | Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Uygulama (Enis Behiç Koryürek: Şiirlerinden Çözümlemeler) | Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ömer Seyfettinin Öykülerinden Örnekler, Çözümlemeler. | Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Yusuf Ziya Ortaç: Şiirlerinden Çözümlemeler. | Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Refik Halit Karay: Memleket Hikayeleri. | Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Orhan Seyfi Orhon: Şiirlerinden Çözümlemeler. | Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Yakup Kadri Karaosmanoğlu: Yaban | Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yahya Kemal Beyatlı: Şiirlerinden Çözümlemeler Faruk Nafizden Şiirler; Yeşil Gece Romanı I | Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Yahya Kemal Beyatlı: Şiirlerinden Çözümlemeler/// Faruk Nafizden Şiirler; Yeşil Gece Romanı II | Akyüz Kenan (1986,ve 4.b; tüm baskılar), Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, İnkılap İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |