TE461 Çocuk Edebiyatı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE461
Ad Çocuk Edebiyatı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarına ve her anne babaya gerekli olan Çocuk Edebiyatının ne olduğunu anlatmak, gençlik edebiyatı ile olan ilgisini belirtmek, bir kıyas yapma olanağı yaratmak; okuma alışkanlığını, dil kullanma becerilerini geliştirmek ve bunların erken yaşta başlatılmasına zemin hazırlamaktır.

Dersin İçeriği

Çocuklara Yönelik gazeteler, Çocuklara yönelik dergiler (Cumhuriyet Dönemi 1950 öncesi), Çocuklara yönelik dergiler (Cumhuriyet Dönemi 1950 sonrası), Şiir, Öykü, Roman, Biyografi, Anı, Dramatizasyon. bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hasan Güleryüz Yaratıcı Çocuk Edebiyatı Tacettin Şimşek Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı Recep Nas Örneklerle Çocuk Edebiyatı

Notlar

Hasan Güleryüz Yaratıcı Çocuk Edebiyatı Tacettin Şimşek Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı Recep Nas Örneklerle Çocuk Edebiyatı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk edebiyatının ne olduğunu açıklar.
ÖÇ02 Örnek metinler üzerinde uygulama yapar.
ÖÇ03 Çocuk edebiyatını ve sınırlarını açıklar.
ÖÇ04 Çocuk edebiyatı türlerini ayırt eder.
ÖÇ05 Dünyada çocuk edebiyatının gelişimini açıklar.
ÖÇ06 Türkiyede çocuk edebiyatının tarihi gelişimini açıklar.
ÖÇ07 Çocuk edebiyatı türlerini tanır.
ÖÇ08 Çocuk dergilerini tanır.
ÖÇ09 Çocuk edebiyatı türlerinde örnekler oluşturur.
ÖÇ10 Çocuk kütüphanesi kurar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuk ve dünyası Güleryüz Hasan Yaratıcı Çocuk Edebiyatı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Çocuk ve edebiyat Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Batı'da Çocuk Edebiyatı Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Osmanlı Dönemi Çocuk Edebiyatı Güleryüz Hasan Yaratıcı Çocuk Edebiyatı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Tanzimat'tan Cumhuriyete Çocuk Edebiyatı Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Cumhuriyet Dönemi Çocuk edebiyatı Güleryüz Hasan Yaratıcı Çocuk Edebiyatı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Uygulama I (Ders kapsamında öğrencileri farklı kültürel mekanlarla tanıştırmak) Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Çocuk kitaplarının taşıması gereken özellikler Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Uygulama II (Öğrencilere bir çocuk dergisi hazırlatmak) Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Masallar Kaynak Kitaplar, ders kitapları, bilimsel makaleler, türleri içeren kitaplar (Masal kitapları, öykü kitapları, şiir seçkileri...) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Fabller Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Efsaneler Nas Recep Örneklerle Çocuk Edebiyatı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Destanlar I Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Destanlar II Nas Recep Örneklerle Çocuk Edebiyatı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS