TE421 Yeni Türk Edebiyatı Metin Tahlilleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE421
Ad Yeni Türk Edebiyatı Metin Tahlilleri
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı Cumhuriyet Dönemi Türk şiirinin önemli temsilcilerini, çağdaş şiir çözümleme metotlarını öğretmektir.

Dersin İçeriği

Ahmet Hamdi Tanpınar, şiir anlayışı; Tanpınarın şiirlerinin çözümlenmesi, Nazım Hikmet, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi, Asaf Halet Çelebi, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi, Behçet Necatigil, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi, Attila İlhan, şiir anlayışı, şiirlerinin çözümlenmesi, Hilmi Yavuz, şiir anlayışı, şiirlerinin çözümlenmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tanpınar, Şiirler Nazım Hikmet- Kuva-yı Milliye Destanı Asaf Halet Çelebi- Bütün Şiirler Behçet Necatigil- Bütün Şiirler Attila İlhan- Elde Var Hüzün Hilmi Yavuz- Büyüsün Yaz

Notlar

Tanpınar, Şiirler Nazım Hikmet- Kuva-yı Milliye Destanı Asaf Halet Çelebi- Bütün Şiirler Behçet Necatigil- Bütün Şiirler Attila İlhan- Elde Var Hüzün Hilmi Yavuz- Büyüsün Yaz


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Cumhuriyet döneminin önemli şairleri hakkında bilgi sunar.
ÖÇ02 Cumhuriyet devriminin yeni şiir hareketlerindeki rolünü açıklar.
ÖÇ03 Tanpınarın şiir dünyası hakkında bilgi sunar.
ÖÇ04 Nazım Hikmetin Türk şiirindeki yerini belirtir.
ÖÇ05 Asaf Halet Çelebinin şiir dünyasını açıklar.
ÖÇ06 Behçet Necatigilin şiir dünyasını açıklar.
ÖÇ07 Attila İlhanın şiir dünyasını açıklar.
ÖÇ08 Hilmi Yavuzun türk şiirindeki yerini belirtir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ahmet Hamdi Tanpınar, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi. Tanpınar, Şiirler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Tanpınarın şiirlerinin çözümlenmesi. Tanpınar, Şiirler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Nazım Hikmet, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi. Nazım Hikmet, Kuva-yı Milliye Destanı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Nazım Hikmetin şiirlerinin çözümlenmesi. Nazım Hikmet, Kuva-yı Milliye Destanı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Asaf Halet Çelebi, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi. Asaf Halet Çelebi, Bütün Şiirler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Asaf Halet Çelebinin şiirlerinin çözümlenmesi. Asaf Halet Çelebi, Bütün Şiirler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Behçet Necatigil, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi. Behçet Necatigil, Bütün Şiirler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Behçet Necatigilin şiirlerinin çözümlenmesi. Behçet Necatigil, Bütün Şiirler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Attila İlhan, şiir anlayışı, şiirlerinin çözümlenmesi. Attila İlhan, Elde Var Hüzün Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Attila İlhanın şiirlerinin çözümlenmesi. Attila İlhan, Elde Var Hüzün Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 hilmi Yavuz, şiir anlayışı, şiirlerinin çözümlenmesi. Hilmi Yavuz, Büyüsün Yaz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Hilmi Yavuzun şiirlerinin çözümlenmesi Hilmi Yavuz, Büyüsün Yaz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Uygulama I (Metin Analizi I) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Uygulama II (Metin Analizi II) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS