Genel Bilgi
| Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
| TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI PR. | |
| Kod | TE421 |
| Ad | Yeni Türk Edebiyatı Metin Tahlilleri |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Cumhuriyet Dönemi Türk şiirinin önemli temsilcilerini, çağdaş şiir çözümleme metotlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Ahmet Hamdi Tanpınar, şiir anlayışı; Tanpınarın şiirlerinin çözümlenmesi, Nazım Hikmet, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi, Asaf Halet Çelebi, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi, Behçet Necatigil, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi, Attila İlhan, şiir anlayışı, şiirlerinin çözümlenmesi, Hilmi Yavuz, şiir anlayışı, şiirlerinin çözümlenmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tanpınar, Şiirler Nazım Hikmet- Kuva-yı Milliye Destanı Asaf Halet Çelebi- Bütün Şiirler Behçet Necatigil- Bütün Şiirler Attila İlhan- Elde Var Hüzün Hilmi Yavuz- Büyüsün Yaz
Notlar
Tanpınar, Şiirler Nazım Hikmet- Kuva-yı Milliye Destanı Asaf Halet Çelebi- Bütün Şiirler Behçet Necatigil- Bütün Şiirler Attila İlhan- Elde Var Hüzün Hilmi Yavuz- Büyüsün Yaz
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Cumhuriyet döneminin önemli şairleri hakkında bilgi sunar. |
| ÖÇ02 | Cumhuriyet devriminin yeni şiir hareketlerindeki rolünü açıklar. |
| ÖÇ03 | Tanpınarın şiir dünyası hakkında bilgi sunar. |
| ÖÇ04 | Nazım Hikmetin Türk şiirindeki yerini belirtir. |
| ÖÇ05 | Asaf Halet Çelebinin şiir dünyasını açıklar. |
| ÖÇ06 | Behçet Necatigilin şiir dünyasını açıklar. |
| ÖÇ07 | Attila İlhanın şiir dünyasını açıklar. |
| ÖÇ08 | Hilmi Yavuzun türk şiirindeki yerini belirtir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. | 3 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. | 3 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. | 3 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. | 4 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | 4 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 3 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | 3 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. | |
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. | 4 |
| PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | 3 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. | 4 |
| PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Ahmet Hamdi Tanpınar, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi. | Tanpınar, Şiirler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Tanpınarın şiirlerinin çözümlenmesi. | Tanpınar, Şiirler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 3 | Nazım Hikmet, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi. | Nazım Hikmet, Kuva-yı Milliye Destanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | Nazım Hikmetin şiirlerinin çözümlenmesi. | Nazım Hikmet, Kuva-yı Milliye Destanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | Asaf Halet Çelebi, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi. | Asaf Halet Çelebi, Bütün Şiirler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 6 | Asaf Halet Çelebinin şiirlerinin çözümlenmesi. | Asaf Halet Çelebi, Bütün Şiirler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 7 | Behçet Necatigil, şiir anlayışı; şiirlerinin çözümlenmesi. | Behçet Necatigil, Bütün Şiirler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Behçet Necatigilin şiirlerinin çözümlenmesi. | Behçet Necatigil, Bütün Şiirler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | Attila İlhan, şiir anlayışı, şiirlerinin çözümlenmesi. | Attila İlhan, Elde Var Hüzün | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | Attila İlhanın şiirlerinin çözümlenmesi. | Attila İlhan, Elde Var Hüzün | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 12 | hilmi Yavuz, şiir anlayışı, şiirlerinin çözümlenmesi. | Hilmi Yavuz, Büyüsün Yaz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 13 | Hilmi Yavuzun şiirlerinin çözümlenmesi | Hilmi Yavuz, Büyüsün Yaz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 14 | Uygulama I (Metin Analizi I) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | Uygulama II (Metin Analizi II) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||