TE408 Yeni Türk Edebiyatı VIII

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE408
Ad Yeni Türk Edebiyatı VIII
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Cumhuriyet Dönemi Türk romanının gelişimini öğretmek ve Cumhuriyet sonrası Türk romanında yeni eğilimlerin ve modernleşmenin Türk romanına etkilerini incelemektir.

Dersin İçeriği

Milli Edebiyat romanı ile Cumhuriyet romanı arasındaki ilişki, gerçekçilikten postmodernizme Türk romanındaki değişmeler, taşra gerçekçiliği ve Sabahattin Ali'nin romancılığı,Tanpınar ve Huzur romanının Türk edebiyatındaki yeri, modernist romanın özellikleri ve Tutunamayanlar'ı modernist bir roman olarak değerlendirme, Adalet Ağaoğlu'nun Türk romanındaki yeri, postmodernist roman ve İhsan Oktay Anar'ın romancılığı bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı Kuyucaklı Yusuf Huzur Devlet Ana Tutunamayanlar Ölmeye Yatmak

Notlar

Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı Kuyucaklı Yusuf Huzur Devlet Ana Tutunamayanlar Ölmeye Yatmak


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Milli Edebiyat romanı ile Cumhuriyet romanı arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ02 Gerçekçilikten postmodernizme Türk romanındaki değişmeleri açıklar.
ÖÇ03 Taşra gerçekçiliği ve Sabahattin Alinin romancılığını açıklar.
ÖÇ04 Tanpınar ve Huzur romanının Türk edebiyatındaki yerini açıklar.
ÖÇ05 Modernist romanın özelliklerini ve Tutunamayanları modernist bir roman olarak değerlendirir.
ÖÇ06 Adalet Ağaoğlunun Türk romanındaki yerini açıklar.
ÖÇ07 Postmodernist roman ve İhsan Oktay Anarın romancılığı hakkında bilgi sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Cumhuriyet'e girerken Türk romanının genel görünümü. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Taşra gerçekliği, Sabahattin Ali'nin gerçekçi roman anlayışı, Kuyucaklı Yusuf. Kuyucaklı Yusuf Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kuyucaklı Yusufun çözümlemesi. Kuyucaklı Yusuf Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Tanpınar'ın Türk romanındaki yeri, Huzurun modernist bir roman olup olmadığı. Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, Huzur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Huzur'un çözümlenmesi. Huzur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Tarihsel roman ve Kemal Tahir'in Türk edebiyat ve düşünce dünyasındaki yeri. Devlet Ana Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Devlet Ana romanının ATÜTçü tezler çerçevesinde çözümlenmesi. Devlet Ana Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Modernist romanın özellikleri, Oğuz Atay'ın Türk edebiyatındaki yeri. Tutunamayanlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Tutunamayanlar romanının modernist bir roman olarak çözümlenmesi I Tutunamayanlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Tutunamayanlar romanının modernist bir roman olarak çözümlenmesi II Tutunamayanlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Adalet Ağaoğlu, Ölmeye Yatmak romanının çözümlenmesi. Ölmeye Yatmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Postmodernizm, yeni tarihselcilik, İhsan Oktay Anar Amat romanının çözümlemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Uygulama I (Metin Analizi I) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Uygulama II (Metin Analizi II) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.04.2023 10:04