TE458 Türk Halk Bilimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE458
Ad Türk Halk Bilimi
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. AYHAN KARAKAŞ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı halk biliminin temel kavramlarını ve konularını tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Halk bilimi kavramı, halk biliminin gelişim süreci ve alan araştırma yöntemleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

S. Veyis Örnek. Türk Halk Bilimi.KB Yay. Ankara 2000

Notlar

Erman Artun. Türk Halkbilimi, Karahan Kitabevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Halk meteorolojisini ve halk takvimini analiz eder.
ÖÇ02 Türk kültüründeki bayramlar, törenler ve kutlamalarla ilgili uygulamaları değerlendirir.
ÖÇ03 Türk halk inanışlarını değerlendirir.
ÖÇ04 Türk mutfak kültürünü açıklar.
ÖÇ05 Halk bilimindeki küreselleşme konusunu açıklar.
ÖÇ06 Halk Bilimindeki müzeleme çalışmalarını açıklar.
ÖÇ07 Halk biliminin medya ile ilişkisini açıklar.
ÖÇ08 İnanç sistemlerini değerlendirir.
ÖÇ09 Doğum ve evlenme törenleriyle ilgili uygulamaları yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 3
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Halk Bilgisi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Halk Bilgisi 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Bayramlar, Törenler ve Kutlamalar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Bayramlar, Törenler ve Kutlamalar 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Halk İnanışları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Halk İnanışları 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Mutfak Kültürü Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Halk bilimi ve Küreselleşme Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Halk bilimi ve Müzecilik Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Halk bilimi ve Kültürlerarası İletişim Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Uygulama (Halk bilimi ve Medya) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Halk Kültürünün Ülke Tanıtımına Katkısı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Halk Kültürü ve Turizm. Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Halk Kültürü ve Turizm 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS