ME251 Applied Mathematics For. Mech. Eng.

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME251
Ad Applied Mathematics For. Mech. Eng.
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ


Dersin Amacı

Temel analiz derslerinde öğrenilenlerin bir üst seviyeye, uygulamalara taşınması

Dersin İçeriği

İleri analiz konuları, türev uygulamaları, seriler ve temel diferansiyel denklemlerin analizi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Calculus and Analytic Geometry, S. K. Stein and A. Barcellos, McGraw-Hill. Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, W. E. Boyce and R. C. Diprima, John Wiley and Sons.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel Matematik bilgisinin tekrarı
ÖÇ02 İleri Analiz kavramlarının uygulanması
ÖÇ03 Problem formüle etme yeteneğinin geliştirilmesi
ÖÇ04 Fiziksel fenomenlerin matematiksel ifadesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seriler Temel Cebrik işlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yakınsama, Iraksama Temel Cebrik işlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Yakınsama Testleri Temel Analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Güç Serileri Temel Analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Taylor Serileri Temel Analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kısmi Türevler Temel Analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Vectör Fonksiyonlar Temel Analiz ve Lineer Cebir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Yön Türevleri Temel Analiz ve Lineer Cebir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Çizgisel İntegraller Temel Analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Alan İntegralleri Temel Analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Diferansiyel Denklemlerin tarifi Temel Analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Birinci Mertebe Diferansiyel Denklemler Temel Analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Birinci Mertebe Diferansiyel Denklemler Temel Analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Birinci Mertebe Lineer Diferansiyel Denklemler Temel Analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 İkinci Mertebe Sabit Katsayılı Diferansiyel Denklemler Temel Analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Laplace Transform Metodu Temel Diferansiyel Denklemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Laplace Transform Metodu Temel Diferansiyel Denklemler


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS