ME357 Statistics and Quality Control

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME357
Ad Statistics and Quality Control
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET İLTERİŞ SARIGEÇİLİ


Dersin Amacı

İstatistiki kalite kontrol yöntemlerini ve kavramlarını öğrenme

Dersin İçeriği

İstatistiğe giriş. İstatistiksel verilerin düzenlenmesi ve analizi. Olasılık ve İstatistik. Olasılık dağılımları. Olasılık yoğunlukları. Örneklem dağılımları. İstatistiksel sonuç çıkarma, Hipotez testi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Probability & Statistics for Engineers & Scientists 9th Edition, 2016, Ronald Walpole, Raymond Myers, Sharon Myers, Keying Ye,

Notlar

Probability & Statistics for Engineers & Scientists 9th Edition, 2016, Ronald Walpole, Raymond Myers, Sharon Myers, Keying Ye,


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İstatistiksel verilerin düzenlenmesi ve analizini öğrenir.
ÖÇ02 Olasılık kavramlarını öğrenir.
ÖÇ03 Olasılık dağılımlarını ve olasılık dağılım fonksiyonlarını öğrenir.
ÖÇ04 Örneklem dağılımlarını öğrenir.
ÖÇ05 İstatistiksel sonuç çıkarma ve hipotez testini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İstatistiğe giriş. Ders kitabı, Bölüm 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İstatistiksel verilerin düzenlenmesi ve analizi. Ders kitabı, Bölüm 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İstatistiksel verilerin düzenlenmesi ve analizi-2. Ders kitabı, Bölüm 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Olasılık Ders kitabı, Bölüm 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Olasılık-2. Ders kitabı, Bölüm 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Olasılık dağılımları Ders kitabı, Bölüm 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Arasınav Yazılı Sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Olasılık dağılımları-2. Ders kitabı, Bölüm 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Olasılık yoğunlukları Ders kitabı, Bölüm 5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Olasılık yoğunlukları-2. Ders kitabı, Bölüm 5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Örneklem dağılımları Ders kitabı, Bölüm 6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Örneklem dağılımları-2. Ders kitabı, Bölüm 6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İstatistiksel sonuç çıkarma, Hipotez testi Ders kitabı, Bölüm 7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İstatistiksel sonuç çıkarma, Hipotez testi-2. Ders kitabı, Bölüm 7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İstatistiksel sonuç çıkarma, Hipotez testi-3. Ders kitabı, Bölüm 7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final sınavı Yazılı sınav
17 Final sınavı Yazılı sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS