Genel Bilgi
Kod | TTS439 |
Ad | Kalıp Hazırlama Teknikleri 5 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mine CERANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Mine CERANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dönem kostümlerinin özellikleri ve kalıplarının çıkarılması, reprodüksiyonlarının çalışılması
Dersin İçeriği
Dönem kostümleri, dönem kostümlerinin kalıp özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tekin, A. (2007). “Sahne Sanatlarında Kostüm Tasarım Süreci ve Bu Süreç İçinde İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nde sahnelenen Eserlerin İncelenmesi”, Anadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir. Yerdelen, S. (1999). “Sahne sanatlarında kostüm Tasarımı”,Atatürk Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, Sayı 1, 61-63.
Notlar
Çivitçi, Ş. (2010). “Tiyatro Kostüm Tasarımı ve Oluşum Süreci”, Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, Isparta. Yerdelen, S. (2010). “Tiyatro Sanatında Oyuncu İçin Kostümün Anlamı”, Atatürk Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 143-149.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, dönem kostümlerini tanır. |
ÖÇ02 | Öğrenciler, dönem kostüm kalıp çizimi yapar. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, dönem kostümlerinden esinlenir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, dönem kostümlerinin reprodüksiyonlarını yapar. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, dönem kostüm kalıp özelliklerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İlk çağ, orta çağ ve rönesans dönem kostümleri hakkında bilgi verme | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Rokoko Dönemi, 18. yüzyıl dönem ve 19. yüzyıl dönem kostümlerinin özellikleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İlk çağ, orta çağ ve rönesans dönemi kostümleri kalıp çizimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Rokoko dönemi kostümleri kalıp çizimi | Çeşitli kalıpların kopyasını alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | 18. yüzyıl dönem kostümleri kalıp çizimi | Çeşitli kalıpların kopyasını alma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | 19. yüzyıl dönem kostümleri kalıp çizimi | Çeşitli kalıpların kopyasını alma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İlk ve orta çağ dönem kostümleri reprodüksiyon çalışması | Gerekli malzemelerin temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Dönem kostümleri reprodüksiyon çalışması | Gerekli malzemelerin temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Rönesans dönem kostümleri reprodüksiyon çalışması | Gerekli malzemelerin temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Rokoko Dönem kostümleri reprodüksiyon çalışması | Gerekli malzemelerin temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | 18. yüzyıl Dönem kostümleri reprodüksiyon çalışması | Gerekli malzemelerin temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | 19. yüzyıl Dönem kostümleri reprodüksiyon çalışması | Gerekli malzemelerin temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Dönem kostümleri sunumlarının belirlenmesi | Gerekli malzemelerin temini | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |