MES404 Automatic Control

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MES404
Ad Automatic Control
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET İLTERİŞ SARIGEÇİLİ


Dersin Amacı

Makina Mühendisliğinin İşlevleri, Yöntemleri,İçeriği ve Teknik Terminolojisi Konularında Eğitimin Başlangıç Aşamasında Gerekli Temel Bilgiyi Kazanmak. Mekanik Bilimi-Mühendislik Bilimleri temel tanım, kavram, kapsam ve ilişkilerini bilmek; Makine Mühendisinin temel işlevlerini ve metodolojisini açıklamak; Mühendislik ve Makine Tasarımlarını kavramak;Makinalardaki hareket, kuvvet, dayanıklılık ve direngenlik özelliklerini açıklamak; Makinaların bileşenleri, malzeme ve üretim yöntemleri hakkında temel bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Makine mühendislğinin işlevleri yöntemleri, içeriği ve teknik terminolojisi.Mekanik Bilimi-Mühendislik Bilimleri temel tanım, kavram, kapsam ve ilişkileri.Makinalardaki hareket, kuvvet, dayanıklılık ve direngenlik özellikleri. Makinaların bileşenleri, malzeme ve üretim yöntemleri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notu

Notlar

Ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel Sistem ve Kontrol Kavramlarını Bilmek;
ÖÇ02 Kontrol Sistemlerini Sınıflandırabilmek
ÖÇ03 Sistem Bileşenlerinin Fiziksel ve Matematiksel Modellerini Açıklamak
ÖÇ04 Laplace Dönüşümlerini Sistem Çıktılarının Bulunmasına Uygulamak
ÖÇ05 Blok Diyagram Cebrini Bilmek
ÖÇ06 Kontrol Elemanlarını Tanımak
ÖÇ07 Kontrol Çevrimini Açıklamak
ÖÇ08 Kontrol Sistemi Tasarımı Yapmak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Otomatik Kontrole Giriş Ders Kitabının Giriş Bölümü s.1-5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kontrol Sistemleri Ders Kitabının Birinci Bölümü s.6-12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
3 Sistem Bileşenlerinin Modellenmesi Ders Kitabının İkinci Bölümü s.13-29 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
4 Benzeşim Ders Kitabının İkinci Bölümü s.30-41 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
5 Sistemin Kurulması Ders KitabınınİkinciBölümü s.42-61 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
6 Laplace Dönüşümüne Giriş Ders KitabınınÜçüncüBölümü s62-81 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
7 Sistem Çıktılarına Uygulama Ders KitabınınÜçüncüBölümü s82-90 Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Arasınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Blok Diyagramları Ders Kitabının4.Bölümü s91-99 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
10 Uygulamalar Ders Kitabının4.Bölümü s100-111 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
11 Kontrol Tiplerine Giriş Ders Kitabının5.Bölümü s112-120 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Kontrol Elemanları Ders Kitabının5.Bölümü s121-135 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
13 Otomatik Kontrol Çevrimi Ders Kitabının5.Bölümü s121-135 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
14 Otomatik Kontrol Çevrimi Uygulamaları Ders Kitabının5.Bölümü s136-162 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
15 Kontrol Sistemi Tasarım Örnekleri Ders KitabınınEklerBölümüs163-211 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
16 Dönem Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Dönem Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS