BL219 Gönüllülük Çalışmaları

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL219
Ad Gönüllülük Çalışmaları
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ADNAN GÖKTEN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin içinde yaşadıkları toplum sorunlarını gözlemlemelerine, topluma karşı sorumluluklarını takım çalışması içinde ve aynı zamanda bireysel inisiyatif alarak gerçekleştirebilmelerine katkıda bulunmaktır.

Dersin İçeriği

Toplumsal duyarlılık projeleri oluşturma, proje yazma, sivil toplum örgütlerini tanıma ve birlikte çalışma, yaratıcı projeler geliştirme.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Yayınlanmamış ders notları

Notlar

https://iupress.istanbul.edu.tr/tr/book/gonulluluk-ve-gonullulerle-birlikte-calismak/home


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi tanır.
ÖÇ02 Gönüllü çalışmayı bilir.
ÖÇ03 Proje oluşturmayı ve uygulamayı bilir ve yaptığı projeyi toplum önünde sunar.
ÖÇ04 iş arkadaşları ile Takım çalışması yapabilir.
ÖÇ05 Toplumsal duyarlılık geliştirir
ÖÇ06 Etik kuralları bilir ve uygular
ÖÇ07 Toplum yararına bil proje konusu bulur
ÖÇ08 Bir projeyi başlatıp sürdürüp bitirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri İle ilişkili temel bilimsel kavramları açıklar
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Programlama uygulamalarında algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımlarını kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerinin bilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel düzeyde Veri Tabanı Sistemlerini , istemci/sunucu yazılımlarını ve uygular
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Teknolojilerinde, internet sayfalarında arayüz tasarlama ve 3D modellemede kullanılan grafik programlarını temel düzeyde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İnternet teknolojilerini bilir kullanır, sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütebilir 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki gelişmeleri izlemek amacıyla kaynak araştırması ve veri tabanından bilgi almayı yapabilir. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili bilir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine, servis sağladıkları alanı ile ilgili olan yada olmayan diğer kişilere açıkça anlatabilir. 5
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Örnek sosyal sorumluluk projelerinin Tanıtımı ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
3 Proje yazma ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
4 Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Proje taslağı sunumu ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Proje uygulamaları bir ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Proje uygulamaları iki ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Proje uygulamaları üç ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Proje uygulamaları dört ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Proje uygulamaları beş ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Proje uygulamaları 6 ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Proje uygulamaları 7 ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Proje sunumları ve değerlendirme bir ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Proje sunumları ve değerlendirme iki ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS