Genel Bilgi
Kod | BL212 |
Ad | Sayısal Elektronik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Mahir ATMIŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; temel mantık devrelerini, bileşik mantık devrelerini ve aritmetik mantık devrelerini kurabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Mantık Devreleri ve Sayısal Elektroniğin Temelleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basılmamış ders notları
Notlar
Basılmamış ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayısal elektronik ile ilgili temel kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Sayı sistemleri ile ilgili analiz yapabilir. |
ÖÇ03 | Temel mantık devreleri kurar |
ÖÇ04 | Temel mantık devrelerini sadeleştirir |
ÖÇ05 | Bileşik mantık devreleri kurar |
ÖÇ06 | Aritmetik mantık devreleri kurar |
ÖÇ07 | Kombinasyonel devre elemanlarının temel çalışma özelliklerini bilir. |
ÖÇ08 | Kodlayıcı, Kod Çözücü, Çoğullayıcı tasarımları yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri İle ilişkili temel bilimsel kavramları açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlama uygulamalarında algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımlarını kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerinin bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel düzeyde Veri Tabanı Sistemlerini , istemci/sunucu yazılımlarını ve uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojilerinde, internet sayfalarında arayüz tasarlama ve 3D modellemede kullanılan grafik programlarını temel düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnternet teknolojilerini bilir kullanır, sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütebilir | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki gelişmeleri izlemek amacıyla kaynak araştırması ve veri tabanından bilgi almayı yapabilir. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili bilir. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine, servis sağladıkları alanı ile ilgili olan yada olmayan diğer kişilere açıkça anlatabilir. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayı Sistemleri | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Mantıksal Kapı Devreleri | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Mantıksal Kapı Devreleri, Boolean matematiği | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Boolean Matematiği | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
5 | Karnough Haritası | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
6 | Karnough Haritası Bölüm İki | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Kodlayıcılar (Encoder) | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kod Çözücüler(Decoder) | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Veri Seçiciler (Multiplexer) | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Veri dağıtıcılar(Demultiplexer) | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Toplayıcılar- Çıkarıcılar | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Karşılaştırıcılar | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Aritmetik-Lojik Birimi | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Latchler ve Flip-Floplar | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |