Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ PR. (İNGİLİZCE) | |
| Kod | EEE410 |
| Ad | Antennas and Propagation II |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TURGUT İKİZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kablosuz iletişim sisteminin ihtiyaçlarını karşılayacak antenlerin doğru türünü seçme yeteneği
Dersin İçeriği
Anten dizileri. Parazit elemanları dizisi.Yagi-Uda dizi. Yagi-Uda TV anten tasarımı. İletişim bağlantısı için sinyal-gürültü oranı. Bir antenin giriş empedansı. Bir anten Reaktansı (Poynting vektör yöntemi). Frekansdan bağımsız antenler. Eşit açılı sarmal anten. Konik eşit açılı sarmal anten. Log-periyodik anten. Bir günlük-periyodik anten tasarımı. Boynuz anten. Reflektör antenler. Parabolik reflektör. TV uydu iletişim bağlantısı. Dalga yayılımı: toprak ve uzay dalga. Iyonosferik yayılım.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Konstantin A. Balanis, Anten Teorisi, Analiz ve Tasarım
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Bu dersi alan bir öğrenci |
| ÖÇ02 | Değişik amaçlı anten tasarımını gerçekleştirir. |
| ÖÇ03 | Bir uygulama için uygun anten seçimini yapar |
| ÖÇ04 | Bir iletişim sistemindeki anten performansını değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 4 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Anten dizileri | Dalga yayılımının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Parazit elemanları dizisi | Önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Yagi-Uda dizi | Önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Yagi-Uda TV anten tasarımı | Önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | İletişim bağlantısı için sinyal-gürültü oranı | Önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Bir antenin giriş empedansı | Önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Bir anten Reaktansı (Poynting vektör yöntemi) | Önceki derslerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Frekansdan bağımsız antenler | Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Eşit açılı sarmal anten, Konik eşit açılı sarmal anten | Önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Log-periyodik anten. Bir günlük-periyodik anten tasarımı | Elektromagnetik Dalgalar ve Anten ve Propagasyon I derslerini almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Boynuz anten, Reflektör antenler, Parabolik reflektör | Önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | TV uydu iletişim bağlantısı | Önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 14 | Dalga yayılımı: toprak ve uzay dalga.Iyonosferik yayılım | Önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Tekrar | Önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||