Genel Bilgi
Kod | IST134 |
Ad | Isıtma Sistemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERDOĞAN ŞİMŞEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERDOĞAN ŞİMŞEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Binaların ısıtılmasında kullanılan ısıtma sistemlerinin yapısını, elemanlarını ve işleyişini kavramak, ısıtma sistemlerinin boyutlandırılmasında kullanılan temel hesaplarını yapabilmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Merkezi ısıtma sistemleri, bölgesel ısıtma sistemleri ısı kayıpları, sıcak sulu ısıtma sistemlerinde boru çapı hesabı, pompa hesabı, genleşme deposu, yüksek yapıların ısıtılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Isıtma Sistemleri, Hazırlayan: Erdoğan Şimşek. 2-Kalorifer Tesisatı Proje Hazırlama Teknik Esasları, MMO, İstanbul, 1989.
Notlar
1- Karakoç H., Kalorifer Tesisatı Hesabı, Demirdöküm Teknik Yayınları, 2007. 2- Yüksek Yapılarda Tesisat, Isısan Yayınları, 361.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Merkezi sıcak su ısıtma sistemlerinin yapısını tanımlar. |
ÖÇ02 | Bölgesel ısıtma sistemlerinin işleyişini açıklar. |
ÖÇ03 | Merkezi ısıtma sistemleri elamanlarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Binadaki ısı transferi ve çatı merkezli ısıtma sistemleri ile ilgili uygulama yapar. |
ÖÇ05 | Isı geçişi bağıntıları, ısı kaybı hesabı yapar. |
ÖÇ06 | Boru, ısıtma malzemeleri seçimlerini yapar. |
ÖÇ07 | Pompa seçim hesaplarını yapar. |
ÖÇ08 | Yüksek binalarda (gökdelenlerde) kullanılan ısıtma sistemlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Isı Kaynakları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
2 | Isıl değer ve yanma | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | Yerel ısıtma sistemleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Merkezi ısıtma sistemleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
5 | Bölgesel ısıtma sistemleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Merkezi ısıtma sistemleri elemanları (bileşenleri). | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Isı kayıplarının hesaplanması | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Isı kaybı hesaplama örnekleri. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Örnekler | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Borular ve diğer ısıtma sistemi elemanlarının boyutlandırılması | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Borular, ısıtma sistemi ve elemanlarının boyutlandırılması. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Kapalı ve açık genleşme depoları, pompa seçim hesabı, boru çapı hesabı | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Yüksek yapılarda kullanılan ısıtma sistemleri. | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Yüksek binalarda (gökdelenlerde) kullanılan ısıtma sistemleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav dokümanlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |