YMOP205 Müzikli Diksiyon

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMOP205
Ad Müzikli Diksiyon
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. VANIA PETROVA BATCHVAROVA
Dersin Öğretim Elemanı Doç. VANIA PETROVA BATCHVAROVA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Aykan AYDIN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Şarkı diksiyonunun konuşma özelliklerinden farkının kavranması,Batı dillerinin konuşma özelliklerinin ve şarkı söyleme tekniğindeki önemli artikülasyon kurallarının öğrenilmesi ve uygulanması.

Dersin İçeriği

Farklı dillerden öğrencinin seviye ve ses rengine uygun olarak seçilmiş eserlerde dillerin farklı diksiyon özelliklerini,vurgu ve anlamlarını öğrenciye kavratacak uygulamalı çalışmalar yapılır.rarlı eğitim materyalleri, çeviri çalışmaları ve konuşma aktiviteleri gibi uygulamalar yoluyla çalışmalar yapılır.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

İtalyan,Alman,Fransız,Rus Opera eserlerinden repertuar notaları

Notlar

Şarkı diksiyonuyla ilgili basılmış yazılı kaynaklar,tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İtalyan dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular.
ÖÇ02 Fransız dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular.
ÖÇ03 Alman dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular.
ÖÇ04 Rusça dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular.
ÖÇ05 İngilizce dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular.
ÖÇ06 Seslendirdiği eserle ilgili müzikalite yapma,doğru cümleleme ve artikülasyonu doğru kullanma becerisi kazanır.
ÖÇ07 Seslendirdiği eserin teması,müzik cümlelerinin anlam içeriği ile ilgili bilgi kazanır.
ÖÇ08 Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Müzikli Diksiyon dersinin amacı ve hedefleriyle ilgili bilgi verilmesi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 İtalyanca söyleme vurgu özellikleri üzerine uygulama ,eser üzerinde çalışma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 İtalyanca eser üzerinde çalışma,metin analizi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 İtalyanca eser çalışması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 İtalyanca dilinde eser kelime vurgusu çalışma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 İtalyanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Fransızca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Fransızca şarkı diksiyonunu kavrama Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Fransızca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Fransızca eser deşifresi ve metin analizi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Fransızca eserin şarkı diksiyonuna göre çalışılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Fransızca eserin eşlikli olarak ezber pratiğinin yapılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Türkçe dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Türkçe dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Türkçe dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Ara Sınav Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 "Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma-1 " Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
18 "Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma-2 " Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
19 "Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma-3 " Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
20 "Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma-4 " Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
21 "Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma-5 " Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
22 "Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma-6 " Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
23 "Rusça dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -1 " Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
24 "Rusça dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -2 " Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
25 "Rusça dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -3 " Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
26 "Rusça dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -4 " Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
27 "İngilizce dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -1 " Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
28 "İngilizce dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -2 " Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
29 "İngilizce dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -3 " Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
30 "İngilizce dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma -4 " Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
31 "Başka batı müzik dillerinde bulgarca, çehçe, polonezce ect. söyleme özellikleri ve uygulama " Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
32 final Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.11.2022 03:48