Genel Bilgi
Kod | YMOP321 |
Ad | İtalyanca |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 6-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dilaver YÜCEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dilaver YÜCEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İtalyanca dilinin gramer yapısının ve telafuzzunun kavranması,günlük konuşma ifadelerini kullanabilecek ve çeviri yapabilecek düzeyde italyanca dilbilgisi seviyesine ulaşılması.
Dersin İçeriği
Yararlı eğitim materyalleri,çeviri çalışmaları ve konuşma aktiviteleri gibi uygulamalar yoluyla çalışmalar yapılır.
Dersin Ön Koşulu
YMOP 115 İtalyanca YMOP 203 İtalyanca
Kaynaklar
Qui İtalia
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İtalyanca dilinin temel özelliklerini tanır. |
ÖÇ02 | Kendini tanıtma,bir isteğe yanıt verme gibi temel eylemleri gerçekleştirebilecek yabancı dilde kendini ifade etme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | İtalyanca dilinin temel telaffuz özelliklerini kavrar ve uygular. |
ÖÇ04 | Hece vurguları,kişi ve işaret zamirleri,basit ve bileşik edatlar,zamanlar,fiil çekimleri ile ilgili kuralları ve temel özellikleri kavrar. |
ÖÇ05 | İtalyanca parçalar üzerinde çeviri yapabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | İtalyanca parçaların tematik anlamlarını kavrar. |
ÖÇ07 | .İtalyanca dilinde yazma becerisi geliştirir. |
ÖÇ08 | Günlük konuşma pratiği kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yeni dönem başlangıcına giriş | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
2 | Geçen senenin tekrarına giriş | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
3 | Tekrarın devamı | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Son ünitenin alıştırmaları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Paragraf yazma çalışmaları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | Verilen opera parçalarının telaffuzlarının çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
7 | İtalyanca dikte çalışması -1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Scioglilingua | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
9 | Scioglilingua´nın devamı | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
10 | Scioglilingua ödevlerin dinlenilmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 | okuma alıştırmaları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | Dördüncü ünitenin tanımı | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 | Dördüncü ünitenin çalışılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
14 | Dördüncü ünitenin alıştırmaları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
15 | YARIYIL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
16 | İtalyanca dikte çalışması -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
17 | Pratik konuşmaya yönelik çalışmalar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
18 | Düzensiz fiil çekimleriyle ilgili uygulamalı çalışmalar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
19 | Öğrenilen fiillerin kullanımı ve genel tekrar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
20 | Betimleme çalışmaları -1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
21 | italyanca diksiyon çalışması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
22 | Diksiyon parçasının üzerinde çalışma | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
23 | Yardımcı fiillerin öğrenilmesi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
24 | Cümle kurma çalışması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
25 | Dilbilgisi tekrarı | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
26 | Fiil çekimlerinin tekrarı | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
27 | Betimleme çalışmaları -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
28 | Pratik konuşma çalışmaları yapılması | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
29 | dilbigisi alıştırması -1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma |
30 | dilbigisi alıştırması -2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
31 | sınava yönelik çalışma | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
32 | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 6 | 180 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,36 | ||
AKTS | 7 AKTS |