YMOP303 Koro

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMOP303
Ad Koro
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çok sesliliğe hazırlık,ses ısıtma,ton,entonasyon ve artikülasyon egzersizleri yardımıyla çok sesli duyum ve birlikte müzik yapma beceri ve alışkanlığı kazandırılması.

Dersin İçeriği

Koro literatüründe yer alan farklı dönem ve stildeki polifonik eserler aracılığıyla çoksesli söyleme tekniğinin, kurallarının, nefes ve ses koordinasyonunun kavranması ve uygulanması.

Dersin Ön Koşulu

YMOP 201 Koro

Kaynaklar

koro repertuar notaları

Notlar

SUNA ÇEVİK, KORO EĞİTİMİ SAİP EGÜZ ,KORO EĞİTİMİ


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
ÖÇ02 Çoksesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir.
ÖÇ03 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci kazanır.
ÖÇ04 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslar arası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
ÖÇ05 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
ÖÇ06 Çoksesli söyleyiş tekniği açısından önem taşıyan sahnede uyum becerisi ve sahne disiplini kazanır.
ÖÇ07 Birlikte söyleme tekniği açısından önem taşıyan homojenlik,entonasyon becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Önceki dönemlere genel bir bakış.Öneriler. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Avrupa'da ilk polifonik korolar:İtalya,Fransa,Almanya. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Rönesans Dönemi stil özelliklerinin kavranması.Praetorius'un eseri Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Barok Dönemi stil özelliklerinin kavranması.J.S.Bach'ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Çoksesliliği hızlandırılan korolar.O.Gibbous eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Koroda entonasyon ve anlaşılırlık çalışmaları. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Klasik Dönem stil özelliklerinin kavranması.W.A.Mozart eserinin çalışılması-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Romantik Dönem stil özelliklerinin kavranması.F.Schubert eserinin çalışılması.-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Ülkemizde polifonik koroların ve sorunlarının tanıtılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Çağdaş Türk müziğinde hatırlanması gereken bazı isimler:A.Saygun,U.C.Erkin,C.R.Rey,M.Sun,Ferit Alnar Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 U.C.Erkin "EYLÜL SONU". Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 A.A.Saygun Mahur İlahi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Diksiyon-artikülasyon çalışmaları.M.Sun zekiyem Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Koroda nüansın önemi.E.TUĞCULAR "Sular Durulur derler" Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Nevit Kodallı "Bülbülüm" Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
18 W.A.MOZART "küçük bir gece müziği" Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
19 Aygız Anonim Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
20 Ederlezi bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
21 autumn leaves jazz koral bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
22 Damianço Bulgar halk şarkısı bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
23 Ulvi Cemal Erkin "Feraye" bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
24 Suda balık oynuyor bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
25 Madonna sua merce bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
26 Con el vito bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
27 Muammer Sun Biz Atatürk gençleriyiz bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
28 Jericho bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
29 Siyahamba bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
30 Bonse Aba bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
31 Goodbye Love bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
32 final sınavı final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.11.2022 11:58