GRA101 Temel Sanat Eğitimi 1

6 AKTS - 4-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRA101
Ad Temel Sanat Eğitimi 1
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Tuğba GAYRET


Dersin Amacı

Temel sanat ve tasarım kavramlarının, görsel düşünme mantığı ve seçmeci dikkat ile plastik (yoğrumsal) biçimlendirmenin temel ilkelerini kavratmak. - Tasarım sürecinin izlenmesini ve tartışılmasını deneyimleterek, imgelem gücü ve yaratıcılığa dayalı özgün anlatım dilleri geliştirmek ve güven duygusunu kazandırmak. - Sanat ve tasarımın bir dönüştürme eylemi olarak da algılanmasını sağlamak. - Estetik farkındalık yaratmak ve araştırıcı-sorgulayıcı kişilik geliştirm

Dersin İçeriği

Sanatın temel kavramlarının araştırılması, sorgulanması ve tartışılması. - Sanatsal dilin temel öğelerinin incelenmesi ve gerekli uygulamaların yapılması.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ching F.D.K. (2004) Mimarlık Biçim Mekan ve Düzen İstanbul YEM Yayınları Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul İTÜ Yayınları Seylan, A. (2005) Temel Tasarım- Ankara Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti. Denel B. (1979) A method for basic design. Ankara ODTÜ Mim. Fak. Yayınları Zelanski P. and Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US Thomson Zelanski P. and Fisher M.P. (1987) Shaping space The Dynamics of three-dimensional design. Holt, Rinehart and Winston Inc. Wölfflin H. (2000) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi

Notlar

Ching F.D.K. (2004) Mimarlık Biçim Mekan ve Düzen İstanbul YEM Yayınları Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul İTÜ Yayınları Seylan, A. (2005) Temel Tasarım- Ankara Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti. Denel B. (1979) A method for basic design. Ankara ODTÜ Mim. Fak. Yayınları Zelanski P. and Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US Thomson Zelanski P. and Fisher M.P. (1987) Shaping space The Dynamics of three-dimensional design. Holt, Rinehart and Winston Inc. Wölfflin H. (2000) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel sanat kavramları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Plastik biçimlendirmenin temel ilkelerini kavrar
ÖÇ03 Doğayı ve çevreyi sorgulayıcı gözle görür
ÖÇ04 Doğada ve çevrede gördüğünü kağıda aktarır.
ÖÇ05 Yüzey ve üç boyuta ilişkin temel becerileri edinir
ÖÇ06 Plastik değerler arasında biçim ve anlam ilişkileri kurar
ÖÇ07 Plastik değerleri ve öğeleri kompozisyon kurallarına göre uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. 2
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı, işleniş yöntemi ve derste gerekli malzemeler hakkında bilgi aktarımı. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Karakalem, nokta ve çizgi teknikleri ile nesne etüdü. (Kağıt Kurdele) Örnek inceleme, Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
3 Serbest motiflerle zemin düzenleme çalışması. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
4 Serbest motiflerle zemin düzenleme çalışması. 2 Örnek inceleme, Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Kağıt katlama çalışması. (çizgisel, ritm, yön, denge) Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Herhangi bir harften elde edilecek bir birim ile yüzeysel araştırma. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Herhangi bir harften elde edilecek bir birim ile yüzeysel araştırma. 2 Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Değerlendirme Sunum Paftaları Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
9 Devamlı çizgiler ile natürmort çalışması Örnek inceleme, Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Gazete ve dergilerden elde edilecek görseller ile bir kolaj çalışmasının yapılması. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Gazete ve dergilerden elde edilecek görseller ile bir kolaj çalışmasının yapılması. 2 Örnek inceleme, Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Doku çalışması. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Temel tasarım ilkelerinin görselleştirilmesi. (Nokta, çizgi, yüzey, alan, mekan, zıtlık vb.) Örnek inceleme, Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Temel tasarım ilkelerinin görselleştirilmesi. (Nokta, çizgi, yüzey, alan, mekan, zıtlık vb.) 2 Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Çizgi ile grafik şekillendirme çalışması Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Final Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final 2 Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS