Genel Bilgi
Kod | GRA120 |
Ad | Desen 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUZAFFER TİRE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MUZAFFER TİRE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MUZAFFER TİRE (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel resim kuramları ve kavramlarıyla birlikte dönem eserlerini içeriğiyle ve tekniğiyle analiz edebilecek görsel,kültürel bilgi ve yeterliğe sahip olmak. Plastik sanatlar içerisinde yer alan resmin özgün bir ifade biçimi olarak algılayıp kendine özgü sanatsal bir dil oluşturabilecek yeterliğe sahip olması, farklı sanat teknolojileri çerçevesinde uygulama yoluyla kavratılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Uygulamalı ve kavramsal çalışmalarla, öğrenciye resmin temel elemanlarının kavratılması ve uygulamaların yapılması projeler üzerinden yürütülür.Bu atölye dersi, öğrencinin gözlem-deney bilgi birikiminin dengelenerek yürütüldüğü farklı tekniklerin verildiği çalışmaları önerir ve kavranması sağlanır.Eskiz ve etüdlerin yardımıyla, kompozisyon çalışmaları ve araştırmaları yaptırılarak;öğrencinin resimsel ifadede plastik anlatım ögelerini kullanması sağlanır.Sanatın temel meselelerini anlamlandırabilmesi çabası içinde kendi resimsel anlatım dilini yapılandırabilmesi, bu dersin içeriğini oluşturur.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Artut, Kazım. Sanat Eğitimi. Ankara Anı Yayınları 2004 Atalayer, Faruk. Temel Sanat Ögeleri. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları,1994. Tepecik, Adnan. Desen. İstanbul YA PA Yayın, 2003. Bigalı, Şeref. Resim Sanatı. Ankara Türkiye İş Bankası Yayınları, 1999. Çelik, Haydar Çizginin Gücü Engin Yayıncılık, 2003
Notlar
Çizgi ve Eller-YKY yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Desenin grafik sanatlar içindeki yeri ve önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Yaratıcı düşünce sürecini oluşturan, görme ,algılama ve ifade etmeyi kavrar. |
ÖÇ03 | Desen çiziminde bütün parça ilişkisini geometrik formlar içinde gösterir. |
ÖÇ04 | Canlı modeli inceleyerek ölçüleri ve yönleri belirler. |
ÖÇ05 | Canlı modeli inceleyerek açı kontrolü ile modelde hareketi algılayabilmeyi öğrenir. |
ÖÇ06 | Bütünden parçaya inerek modelin ölçü özelliğini ifade eder. |
ÖÇ07 | Modelin hareketini çizgiyle anlatır. |
ÖÇ08 | Canlı insan formunu kısa sürede çizgi değeri ile ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | 4 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Desende yeni yaklaşımlar ve incelemeler. | Örnek Uygulama Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
2 | Canlı modelden desen çalışması.-erkek figürü | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
3 | Canlı modelden canlandırma, figüre hareket kazandırma çalışması. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
4 | Desende kurgulu çizgisel çözümlemeler ve denemeler. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
5 | Canlı modelden desen çalışması.-kadın figürü. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Desende yaratıcı teknik denemeleri ve uygulama çalışmaları. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Canlı modelden etüdler: farklı tekniklerle uygulamalar | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara değerlendirme | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
9 | Canlı modelden hareketle farklı tekniklerle kurgusal kompozisyon oluşturma. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Oluşturulan kurgusal kompozisyon ile senaryo hazırlama. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Canlı modelden hareketle kurgulanan senaryonun kağıt üzerinde betimlenmesi. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Desende yaratıcı teknik denemeleri, kısa çizimler, teknik olanakların araştırılması | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Analiz, tartışma ve değerlendirme. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Projelerin sonuçlandırılması, sunumu. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Desende yeni yaklaşımlar ve incelemeler. 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | Final sınavı | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
17 | Final sınavı | Sunum Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |