Genel Bilgi
Kod | GRA122 |
Ad | Mesleki Bilgisayara Giriş 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar kullanımı konusunda bilgilendirmek ve bilgisayar uygulamaları ile ilgili becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Temel Bilgisayar kavramları. Piksel tabanlı görüntü işleme programı. Photoshop ve vektörel tabanlı tasarım programı olan İllüstratörün tanıtımı ve tasarımda kullanımına yönelik uygulama çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Adobe Illustrator CS4 Medyasoft yayınları, Adobe Photoshop CS4 Medyasoft yayınları, Adobe Illustrator CS5 Yavuz Gümüştepe
Notlar
Adobe Illustrator CS4 Medyasoft yayınları, Adobe Photoshop CS4 Medyasoft yayınları, Adobe Illustrator CS5 Yavuz Gümüştepe
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel bilgisayar kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Masaüstü yayıncılık programlarını tanır. |
ÖÇ03 | Vektörel ve Piksel tabanlı programların özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ04 | Taslak çizimlerini uygun program ile bilgisayarda çizer. |
ÖÇ05 | Bilgisayar programı desteği ile farklı ve özgün çalışmalar yapar. |
ÖÇ06 | Fotoğraf üzerine özgün çalışmalar yapar. |
ÖÇ07 | Piksel tabanlı çalışmalar yapar. |
ÖÇ08 | Grafik tasarım ürünlerini bilgisayarda uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | 3 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sunumu | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Adobe Photoshop programına giriş. Araç kutusu. Uygulama. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Araçları öğrenme ve uygulama | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Adobe Photoshop - Fotoğraf rötuşlama ve onarma. Uygulama. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Adobe Photoshop - Fotoğraflarda renk yönetimi ve uygulama. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Adobe Photoshop - Fotoğraflarda ebatlama ve uygulama. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Adobe Photoshop - Tipografik tasarım. Uygulama. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Değerlendirme | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
9 | Adobe Photoshop - Tipografik tasarımları baskıya hazırlama ve uygulama. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Adobe Photoshop - Filtre ve Efektlerle çalışmak. Uygulama. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Adobe Photoshop - Fırça kullanarak illüstrasyon hazırlama ve uygulama. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Adobe Photoshop - İllüstrasyonların baskıya hazırlanması ve uygulama. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Adobe Photoshop - Maskeler ve kanallar. Uygulama. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Adobe Photoshop - piksel çizim teknikleri. Uygulama. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Adobe Photoshop - Web için dosya hazırlamak. Uygulama. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama, Tasarlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama, Tasarlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |