Genel Bilgi
Kod | GRA102 |
Ad | Temel Sanat Eğitimi 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel sanat ve tasarım kavramlarının, görsel düşünme mantığı ve seçmeci dikkat ile plastik (yoğrumsal) biçimlendirmenin temel ilkelerini kavratmak. - Tasarım sürecinin izlenmesini ve tartışılmasını deneyimleterek, imgelem gücü ve yaratıcılığa dayalı özgün anlatım dilleri geliştirmek ve güven duygusunu kazandırmak. - Sanat ve tasarımın bir dönüştürme eylemi olarak da algılanmasını sağlamak. - Estetik farkındalık yaratmak ve araştırıcı-sorgulayıcı kişilik geliştirmek.
Dersin İçeriği
Sanatın temel kavramlarının araştırılması, sorgulanması ve tartışılması. - Sanatsal dilin temel öğelerinin incelenmesi ve gerekli uygulamaların yapılması.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ching, F.D.K. (2004) Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul-YEM Yayınları Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul İTÜ Yayınları Seylan, A. (2005) Temel Tasarım. Ankara Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti. Denel B. (1979) A method for basic design. Ankara ODTÜ Mim. Fak. Yayınları Zelanski P. and Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US Thomson Zelanski P. and Fisher M.P. (1987) Shaping space The Dynamics of three-dimensional design. Holt, Rinehart and Winston Inc. Wölfflin H. (2000) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi
Notlar
Ching, F.D.K. (2004) Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul-YEM Yayınları Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul İTÜ Yayınları Seylan, A. (2005) Temel Tasarım. Ankara Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti. Denel B. (1979) A method for basic design. Ankara ODTÜ Mim. Fak. Yayınları Zelanski P. and Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US Thomson Zelanski P. and Fisher M.P. (1987) Shaping space The Dynamics of three-dimensional design. Holt, Rinehart and Winston Inc. Wölfflin H. (2000) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel sanat kavramları hakkında bilgi sahibi olur, |
ÖÇ02 | Plastik biçimlendirmenin temel ilkelerini kavrar, |
ÖÇ03 | Doğayı ve çevreyi sorgulayıcı gözle görme ve gördüğünü aktarabilme becerisi kazanır, |
ÖÇ04 | Yüzey ve üç boyuta ilişkin temel becerileri edinir, |
ÖÇ05 | Plastik değerler arasında biçim ve anlam ilişkileri kurar, |
ÖÇ06 | Plastik değerleri ve öğeleri kompozisyon kurallarına göre uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | 2 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı, işleniş yöntemi ve derste gerekli malzemeler hakkında bilgi aktarımı. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Farklı tekniklerle leke çalışmalarının yüzeyde uygulanması. | Örnek inceleme, Uygulama Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | El etüdü ile grafik çalışmaların uygulanması | Örnek inceleme, Uygulama Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | El etüdü ile grafik çalışmaların uygulanması 2 | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Renk çemberi ve renk skalası örnekleri | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Renk çemberi ve renk skalası çalışmaları ile renk araştırmaları. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Renk çemberi ve renk skalası çalışmaları ile renk araştırmaları. 2 | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Değerlendirme | Sunum Paftaları Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Bir objenin kara kalem etüdü ve etütden kesit alarak kompozisyon oluşturulması. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bir objenin kara kalem etüdü ve etütden kesit alarak kompozisyon oluşturulması. 2 | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kompozisyonun bir rengin tonları ile boyanması. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kompozisyonun stilize ve deformasyon yorumlamaları. | Örnek inceleme, Uygulama Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kompozisyonun stilize ve deformasyon yorumlamaları. 2 | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Aynı birimle 3 boyutlu düzen arayışı. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Aynı birimle 3 boyutlu düzen arayışı. 2 | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final 2 | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |