Genel Bilgi
Kod | GRA114 |
Ad | Temel Grafik Eğitimi 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; grafik tasarımın temellerinin kavratılması, kavramsal düşünceyi görselliğe temel düzeyde aktarabilmeyi öğretmektir. Grafik biçim yaratmaya yönelik olarak, çizgi, düzlem ve üç boyut oluşturabilme, tipografik elemanlarla kavramların aktarılması amaçlanır. Grafik elemanları kullanarak basit düzeyde renklendirme çalışmaları yapılarak tipografi,obje,renk olgularının anlam üzerindeki etkileri incelenir.
Dersin İçeriği
Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Tasarımın tanımını ve diğer disiplinler arasındaki yeri ve önemini kavrama. Yaratıcı düşünce sürecini oluşturan; görme, algılama, ifade etme ve farklılıklardan hareketle yeni bir düzen oluşturma bilincini kazanma. Sanat ve tasarımın görsel dilini oluşturan eleman ve ilkeleri tanıma. Sadece çizgi elemanını kullanarak sırasıyla düzlem, perspektif ve üç boyut yaratma. Tipografi elemanlarının grafik nesne olarak algılanması ve düzenlemelerin oluşturulması. Tipografik düzenlemelerle soyut kavramların görsel bir dil kazanması. Erken düzey görsel iletişimin soyut formlar ve tipografik nesnelerle oluşturulması
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ching, F.D.K. (2004) Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul YEM Yayınları, Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul İTÜ Yayınları, Seylan, A. (2005) Temel Tasarım. Ankara Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti., Denel B. (1979) A method for basic design. Ankara ODTÜ Mim. Fak. Yayınları, Zelanski P. and Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US Thomson, Zelanski P. and Fisher M.P. (1987) Shaping space The Dynamics of three-dimensional design. Holt, Rinehart and Winston Inc. Wölfflin H. (2000) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi
Notlar
Ching, F.D.K. (2004) Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul YEM Yayınları, Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul İTÜ Yayınları, Seylan, A. (2005) Temel Tasarım. Ankara Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti., Denel B. (1979) A method for basic design. Ankara ODTÜ Mim. Fak. Yayınları, Zelanski P. and Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US Thomson, Zelanski P. and Fisher M.P. (1987) Shaping space The Dynamics of three-dimensional design. Holt, Rinehart and Winston Inc. Wölfflin H. (2000) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çizgi ve düzlemleri kullanarak çalışmalarında üçüncü boyut yaratır |
ÖÇ02 | Öğrendiği bu boyutlandırma tekniğini grafik ögeler yaratmak için kullanır. |
ÖÇ03 | Tipografik elemanları kullanarak soyut kavramları grafik nesnelere ve görselliğe dönüştürür. |
ÖÇ04 | Dönüştürdüğü grafik nesneler ve görsellerle temel düzeyde ilk grafik tasarım çalısmasını ortaya koyar. |
ÖÇ05 | Tipografi-obje-renk olgularının anlam üzerindeki etkilerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | 2 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, değerlendirme ölçütleri ve ders konuları hakkında bilgi verilmesi. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Proje - 1. Renk ile ilgili temel bilgiler verilmesi. Örnek fotoğraf ve çalışma incelemesi. | Örnek inceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Proje - 1. Seçilen bir tipografik öğe ile modüler bir form yaratılarak renk faktörünü sorgulayan düzenlemelerin oluşturulması. | Araştırma, Uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
4 | Proje - 1. Eskiz çalışmaları. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Proje - 1. Eskiz Çalışmalarının dijital ortamda uygulanması | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Proje - 1 in sonuçlandırılması ve sergileme. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Proje - 2. Ritim ve denge ile ilgili temel bilgilerin verilmesi, örnek çalışmaların incelenmesi. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Değerlemndirme | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Proje - 2. Simetri ve asimetri hakkında bilgilendirme. Ritim, denge değerleri içinde tipografik düzenlemeler. | Örnek inceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje - 2. Yapılan tipografik düzenlemelerin djjital ortama aktarılması. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Proje - 2 nin sonuçlandırılması ve sergilenmesi | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Proje - 3. Vizör, Kompozisyon ve Katman kavramları hakkında bilgilendirme, örnek çalışmaların incelenmesi | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Proje - 3. Vizör, Kompozisyon ve Katman değerleri göz önünde bulundurularak kolaj tekniği ile görsel düzenlemeler oluşturma | Örnek inceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje - 3. Kolaj Çalışmalarına devam edilmesi. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Proje - 3 ün sonuçlandırılması ve sergilenmesi. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final sınavı | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final sınavı | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |