GSS203 Çoksesli Koro

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GSS203
Ad Çoksesli Koro
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK


Dersin Amacı

Öğrencide bireysel toplu şarkı söyleme yetisinin geliştirilmesi. Çoksesli müziğin algılanması ve uygulanması. Türk ve dünya koro edebiyatından (kendi orijinal dilleriyle) seçkin eserlerin seslendirilmesi. Genel nota bilgisinin geliştirilip, müzikal dinamiklerin öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Ses ve insan sesi, genel nota bilgisi. Bireysel ve toplu ses eğitim teknikleri. Koroda müzikal dinamiklerin ele alınması. Rönesans, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönem stil ve özelliklerinin tanıtılarak, koro müziğinin sanatın diğer kolları ile gelişim aşamalarındaki benzerlikler ve uygun koro müziği örneklerinin ele alınması, seslendirilmesi. Öğrencilerin dünya koro edebiyatından seçkin örneklerle, Çağdaş Türk koro yapıtlarını karşılaştırarak, bu konuda genel bir perspektif ve bakışa ulaştırılması.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Egüz, S. (1976). ''Toplu Ses Eğitimi I'', Ayyıldız Matbaası, Ürün Kodu: 3577998, Ankara.

Notlar

Egüz, S. (1976). ''Toplu Ses Eğitimi I'', Ayyıldız Matbaası, Ürün Kodu: 3577998, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bireysel ve toplu şarkı okur
ÖÇ02 Genel müzik bilgisi edinir.
ÖÇ03 Korolar hakkında genel bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Türk ve dünya koro edebiyatını tanır.
ÖÇ05 Çalgı kullanabilmede avantaj elde eder.
ÖÇ06 Edindiği bilgileri öğretir ve aktarır.
ÖÇ07 Korolara aktif olarak katılır. Koro kurabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında genel bilgiler. Koro dersinin yapısı, işleyişi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Fa, sol, la notaları, alıştırmalar. Nota eğitimi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Mi, re, do notaları, ses alıştırmaları. Nota ve ses eğitimi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Si, do sesleri, ses alıştırmaları, ''Dostluk''. Nota ve ses eğitimi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Ses ve solunum çalışmaları. Vücudu şarkı söyleme ye uygun hale getirme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Ses alan tespitleri, ses alıştırmaları. Bireylerin ses yapılarının ortaya çıkartılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Majör- Minör, aralık ve armoni alıştırmaları. Tonal müziğin yapısının incelenmesi. Sesler arasındaki ilişki ve müzikteki tanımları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Uygulama değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Entonasyon alıştırmaları ''Kış''. Ses partileri arasındaki uyumun sağlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Koro tarihi. Koro sanatının tarihsel süreçteki durumu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Artikülasyon alıştırmaları ''Ay''. Sözlerin anlamlarıyla doğru yapılandırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Türk Müziği ''Ay Gız''. Türk müziğinin yapı ve özellikleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Müzikal Dinamikler ''Veda''. P, PP, Mf, F, FF , Kavramlarının uygulanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Müzikal Dinamikler ''Eylül Sonu''. Örnek korolara eleştirel yaklaşım. Müzikteki diğer ince ayrıntıları ele almak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Dünyada önemli korolar. Nüanslar ''İnnsbruck''. Uygulama değerlendirmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS