Genel Bilgi
Kod | GRS221 |
Ad | İş İletişimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET CİHAN YAVUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET CİHAN YAVUZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Grafik tasarım ajansları ve ilgili iş dünyası içinde ihtiyaç duyulan günlük iletişim yetkinliklerinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği
İletişim kavramı, önemi; iletişim süreci, iletişim türleri, sözlü, sözsüz iletişim, beden dili; yazılı iletişim, sunum becerileri, dinleme becerileri, telefonda iletişim.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Yatkın, Ahmet (2015), Halkla İlişkiler ve İletişim, Nobel Akademik Yayıncılık
Notlar
Öğretim elemanı ders notları ve sunular
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim kavramını ve önemini açıklar |
ÖÇ02 | İletişimin özelliklerini ve sürecini sıralar |
ÖÇ03 | Etkili dinleme becerilerini uygular |
ÖÇ04 | Etkili sözsüz iletişimi uygular |
ÖÇ05 | Etkili telefonda iletişimi uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | 2 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş İletişimine Giriş | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
2 | İletişim ve Yönetimi | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
3 | İletişimin Özellikleri | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
4 | İletişim Süreci | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
5 | İletişim Sürecinin Öğeleri-1 | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
6 | İletişim Sürecinin Öğeleri-2 | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
7 | İletişim Sürecinin Öğeleri-3 | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ders kitabını ve ders notlarını okuma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İletişim Türleri | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
10 | Sözlü İletişim | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
11 | Dinleme Becerileri | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
12 | Sözsüz İletişim | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
13 | Yazılı İletişim | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
14 | Telefonda İletişim | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
15 | Sunum Becerileri | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ders kitabını ve ders notlarını okuma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ders kitabını ve ders notlarını okuma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |