Genel Bilgi
Kod | GRS223 |
Ad | Yaratıcı Düşünme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin yaratıcılığın bir düşünme süreci olduğunu kavrayarak kendi yaratıcı fikirlerini keşfetmelerini sağlamak; yaratıcı düşünme teknikleri ve tasarım süreci hakkında bilgi edinerek fikir, metin ve görsel üretmeye yönelik yaratıcı yeteneklerini ve becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Yaratıcılık ve düşünme kavramları irdelenir. Yaratıcı düşünme yöntemleri hakkında bilgi verilir. Tasarım süreci, tasarım odaklı düşünme gibi yaratıcı yöntemler incelenecek ve örnek incelemelerle konu pekiştirmesi yapılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre BECER Yaratıcı Düşünce, N. SUNGUR
Notlar
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre BECER Yaratıcı Düşünce, N. SUNGUR
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Yaratıcı düşünme yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ03 | Tasarım süreci aşamalarını bilir |
ÖÇ04 | Yaratıcı düşünme yöntemlerini tasarım sürecinde kullanır. |
ÖÇ05 | Tasarım problemlerini tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma - Derse genel bir bakış | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Düşünce nedir, düşünme biçimleri nelerdir | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap |
3 | Yaratıcılık / Yaratıcı Düşünme biçimleri. | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Yaratıcılığın Temel Boyutları, Yaratıcılığı Etkileyen Etmenler. | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Yaratıcı Düşünme Süreci | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Altı Şapka Düşünme Tekniği. Sınıf İçi uygulamalar | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Altı Şapka |
7 | Beyin Fırtınası Tekniği. Sınıf İçi uygulamalar | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Araştırma, İnceleme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Tasarım süreci yaklaşımları | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
10 | Tasarım sürecinde empati aşaması | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
11 | Problem kurma, problem tanımlama | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım, Tartışma |
12 | Bilgi toplama ve yöntemleri | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Yaratıcılık ve buluş | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Çözüm bulma ve test etme | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Uygulama | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma, İnceleme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma, İnceleme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |